Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer all skit i sjok? En av mina vänner hade en lägenhetsbrand igår, nu ligger han nedsövd på intensiven. Tillståndet är kritiskt, bara att bita ihop och ge sig i väg till intensiven igen så fort han är stabil. Trodde jag skulle slippa det ett tag efter pappas död.
Usch vad hemskt, hoppas han kryar på sig.

Om vi fortsätter på temat idiotkollega. Jag har i alla fall fått honom att sluta kalla mig lilla gumman. Något han körde friskt ned de första åren vi jobbade ihop. :wtf:

Och så här vi också tillfället då jag nyss hade börjat här. Vi satt och fikade och en av lärarna kom in i matsalen. Tjena pöket! säger han då, högt och ljudligt.
Jag kunde inte hålla mig utan sa bara att så där säger man väl för fan inte till någon. :eek:

Jag har inte hört honom säga då igen. Som tur är för honom.....

Så, nu har jag kräkts ur mig tillräckligt om puckot för nu, dags att byta ihop och jobba igen. Just nu har jag fått honom att låta bli mitt jobb i alla fall.
Nämen LILLA GUMMAN, inte dampa ihop sådär va? :angel: :devil:
*Kunde inte låta bli bara.* :D

Alltså, han måste ha mindrevärdeskomplex, sånt där var ju inte ens kul när man var ung och dum(mare). Jag har haft en liknande jobbarkompis som trodde jag m.fl. skulle bli imponerad av hans vokabulär, han blev inte så lycklig när jag kallade honom gnällig fjortisf*tta inför flera av dom andra på firman men han fattade att ingen var imponerat över hans vokabulär.:wtf:

Tittar på Moonshiners, kanske man ska slå sig på en ny branch och börja med sånt här uppe i skogen? Det finns ju ställen här dit ingen "vit man" hittar, inte ens "hasch-indianerna" vet om ställena annars hade dom haft odlingar där men det är för långt bort.

Idag var jag och tittade på lägenheten till mamma och pappa.
Så nu har jag ringt och tackat ja, men sen ska allt annat fixat och planerasO_o:nailbiting:
Iallafall börjat med att avbeställa trygghetslarmet och beställa namnlappar till deras kläder mm (känns som vara tillbaka till småbarnsåren, jag HATAR namnlappar :cautious:)
Sen är det ju bara resten kvar, fixa med möbler, gardinstänger, sängkläder, handdukar etc etc
Tack o lov för IKEAs webbshop :cool::rofl:
Är det ett vårdboende/äldreboende? Isåfall behövs inte egna handdukar egentligen :) inte sängkläder heller :)

Här behöver man ta med sig allt, det enda som ingår är säng, madrass och sängbord. Inte ens gardinstänger finns
Det är visserligen inget ovanligt på boende, för det ska vara så mycket som en vanlig lägenhet som möjligt :) men att man ska behöva ha med sig handdukar och sängkläder är nytt för mig. Kommuner brukar ju ha upphandlingar med tvätterier, som tvättar och tillhandahåller sängkläder och handdukar. Men det kanske är en liten kommun? :)

Har ff inte fått något paket från Zooplus. Fast jag har skrivit till dem.
Nu såg jag att de har lagt in en ny beställning på samma paket idag...
Är nog sista gången jag beställer något därifrån

Det är visserligen inget ovanligt på boende, för det ska vara så mycket som en vanlig lägenhet som möjligt :) men att man ska behöva ha med sig handdukar och sängkläder är nytt för mig. Kommuner brukar ju ha upphandlingar med tvätterier, som tvättar och tillhandahåller sängkläder och handdukar. Men det kanske är en liten kommun? :)
Vet inte om det kan ha att göra med att det är ett privat vårdbolag? Vi behövde ju inte ha sånt med det till kommunala korttidsboendet.

Kört igång råsaftcentifugen igen. Morot, äpple och ingefära, värmer magen gott :d Resterna går ner i nästa brödbak.
Maken fick en känga hos läkaren igår, så han måste ta tag i sig själv. Så jag fick också motivation att ta tag i mig själv samtidigt. Inte för att juice är hälsokost så, men nyttigare godis iaf :D
Så ska jag få arslet ur och köpa nya batterier till badrumsvågen. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
1 891
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
7 186
Senast: Lingon
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka