Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och skrattar åt Kristina Kuzmics videos på fb.
Det ser galet kallt ut ute, har ingen lust alls att lämna soffan idag men ska till en kompis och hämta en säng senare

Har nu sytt en fleececape (till sparven, själv behöver jag nog ingen) och tryckt glittrig vinyl på den. Har dealat mig till att få vara hemma en lite längre stund, så jag orkar med att ta natten själv. Vill därför ägna den tiden åt att vinyltrycka allt jag äger, men jag försöker att lägga band på mig.

Sitter och funderar över vad vi ska ha för mat i morgon. Är så sugen på tacos och det borde fungera även för Flisan.
Börjar få ont i halsen igen, har haft ont flera dagar varje vecka sedan oktober :arghh:

Har nu sytt en fleececape (till sparven, själv behöver jag nog ingen) och tryckt glittrig vinyl på den. Har dealat mig till att få vara hemma en lite längre stund, så jag orkar med att ta natten själv. Vill därför ägna den tiden åt att vinyltrycka allt jag äger, men jag försöker att lägga band på mig.

Är det sånt man stryker på bara? Har ett ländtäcke jag kan tänka mig att namna :angel: tror det är nån ullmix, funkar det på det materialet?

Är det sånt man stryker på bara? Har ett ländtäcke jag kan tänka mig att namna :angel: tror det är nån ullmix, funkar det på det materialet?
Japp. Man lägger strykjärnet över och trycker för glatta livet i ett antal sekunder (t.ex. 1x15 eller 3x5), sen tittar man på sitt resultat och blir omedelbart sugen på att fortsätta på tio plagg till :D. Skulle tro att det funkar på det mesta så länge man har bakplåtspapper emellan. Jag var lite nervös över att prova på fleece, men det gick strålande trots att jag körde 15 sekunder i ett svep. Så skulle tro att ullmix också funkar lika bra :up:

Har diskat :up: och sen tömde jag en kasse med ren tvätt som stått så länge att det som låg överst blivit grått av damm :yuck:
Nu ska jag ut en sväng.

Jag känner mig som en isbit trots det är 20 grader inne o jag är insvept i två filtar :cautious: Är svinkallt ute så kanske drar i fönstren eller något, jag vägrar gå upp för att kolla. Har nyss kokat kaffe för att bli lite mer varm och ska skriva klart en uppgift (om vad mina traditioner har lärt mig, rent dravel).

Blir irriterad på en "diskussion" (det är inte ens en diskussion, det är en jäkla massa gnäll) på facebook. Är sjuk så har inte orkat göra nåt vettigt alls idag, men jag måste iallafall till stallet lite senare och ut med hundarna. Mer vill jag nog inte göra idag.

Ska åka och handla om en stund. Skrivaren behöver papper, måste skriva ut lite inför arbetsintervjun imorgon. Sedan behöver vi väl mat antar jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
1 785
Senast: sthu
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
7 157
Senast: MCP
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka