Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Vi behöver folk" sa de när jag frågade.
Det som stör mig är att jag och en till bara får en månad var, trots att vi båda varit här ett tag och vill stanna. Ingen här jobbar deltid (Jo kanske en som jobbar typ 92%) det är mer än heltid för de flesta.

Fattar, har ni heltid på kontrakt? Ofta är det ju så att arb givaren inte vill anställa på heltid? Inte ovanligt att man har typ deltid på kontrakt men jobbar mer än heltid "vid behov". Det är väl ett sätt för arbetsgivaren att slippa stå med höga personalkostnader om behovet av arbetskraft plötsligt minskar? Är det ngn som är sjukskriven/tjänstledig som har en anställning?
Fattar om det känns drygt att inte bli anställd om du jobbar så mkt! Samtidigt är du ju rätt "fri" på ett sätt?

Snart dags för lunch. Eftersom himlen nyss öppnade sig är jag glad att jag för en gångs skull har med mig matlåda!
Är rätt depp över min vikt som vägrar släppa taget. Koll på maten har jag och minimalt med skräp äts, men inget händer. Får fundera på alternativ :banghead:

Funderade varför jag inte köpte tröjan jag såg igår.
jag är vist värd kläder som kostar mer än 300:-
Jag har pengarna.
Jag lever inte med galningen längre.
och ingen har sagt att jag förstör kläder för att jag är fet.
Bara att jag är fet.
Så varför köpte jag inte tröjan?

Funderade varför jag inte köpte tröjan jag såg igår.
jag är vist värd kläder som kostar mer än 300:-
Jag har pengarna.
Jag lever inte med galningen längre.
och ingen har sagt att jag förstör kläder för att jag är fet.
Bara att jag är fet.
Så varför köpte jag inte tröjan?
Gå och köp den idag! MAn ska ha snygga kläder man gillar oavsett vikt. Man går ju inte ner i vikt av självförakt, då skulle varenda överviktig person snabbt bli smal.

Övre hörntanden som drogs idag
20190902_123714.webp

Fattar, har ni heltid på kontrakt? Ofta är det ju så att arb givaren inte vill anställa på heltid? Inte ovanligt att man har typ deltid på kontrakt men jobbar mer än heltid "vid behov". Det är väl ett sätt för arbetsgivaren att slippa stå med höga personalkostnader om behovet av arbetskraft plötsligt minskar? Är det ngn som är sjukskriven/tjänstledig som har en anställning?
Fattar om det känns drygt att inte bli anställd om du jobbar så mkt! Samtidigt är du ju rätt "fri" på ett sätt?

Har heltid, både hos ag och uppdragsgivaren. Det är typ tre långtidssjukskrivningar.
Klart det är praktiskt att ha oss på bemanning, då är det ju bara att slänga ut oss. Men det stör mig ändå att de anställer andra.

Ang frihet. Tycker snarare det är tvärtom. I slutet av varje månad får jag oroa mig om jag har jobb eller ej kommande månad. Har jag inget jobb förlorar jag 8000 i månaden innan skatt.

Sitter i telefonkö till försäkringsbolag, tar evig tid.. jag får alltid lite ångest när det är lång telefonkö, för börjar tycka synd om dom som jobbar på företaget jag ringer till. Dom måste ha väldigt mycket att göra och folk är säkert både otacksamma och oförskämda.
Därför försöker jag alltid vara så trevlig som möjligt så man kan väga upp lite :angel:

Har precis agerat vaktmästare. En brandvarnare i trapphuset stod och pep på våning ett. SBC hade inte direkt bråttom ut på ärendet och boende höll på att tappa det. Tog mitt ansvar och hämtade min tre meters stege, besteg denna iklädd långklänning och högklackat och skruvade ner skiten.
Nu ska jag fixa fransarna och därefter köpa batterier och skruva upp skiten igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar