Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i telefonkö till försäkringsbolag, tar evig tid.. jag får alltid lite ångest när det är lång telefonkö, för börjar tycka synd om dom som jobbar på företaget jag ringer till. Dom måste ha väldigt mycket att göra och folk är säkert både otacksamma och oförskämda.
Därför försöker jag alltid vara så trevlig som möjligt så man kan väga upp lite :angel:
Brukar alltid löna sig, på alla sätt. Inkl att man kan få lite extra bra service bara för att man var trevlig :)

Idag har jag; bakat scones, städat köket, tvättat, vikt tvätt, hängt ny tvätt, sminkat mig, tömt tvättmaskinen, skrivit handelslista och ringt massa samtal. Nu ska jag åka och handla men råkade sätta mig ner så kommer inte iväg pga blev helt slut.

Jobbigt att vara hemmafru :angel:
Kvar på listan idag är; rensa kylen, gå iväg med sopor, vattna trädgården och skörda. Förutom att handla, panta burkar och gå till apoteket.

Hur fan hinner folk allt samtidigt som dom har jobb och barn? Ska lobba mer för att få fortsätta vara hemmafru.

Idag har jag; bakat scones, städat köket, tvättat, vikt tvätt, hängt ny tvätt, sminkat mig, tömt tvättmaskinen, skrivit handelslista och ringt massa samtal. Nu ska jag åka och handla men råkade sätta mig ner så kommer inte iväg pga blev helt slut.

Jobbigt att vara hemmafru :angel:
Kvar på listan idag är; rensa kylen, gå iväg med sopor, vattna trädgården och skörda. Förutom att handla, panta burkar och gå till apoteket.

Hur fan hinner folk allt samtidigt som dom har jobb och barn? Ska lobba mer för att få fortsätta vara hemmafru.
De är inte som en urvriden disktrasa när de kommer hem från jobbet :cautious: på vardagarna har jag prioriterart bort ALLT som går, det enda jag gör är jobbar och rider hästen två av dagarna. Ändå fungerar inte min vardag.

Jag och dottern har gått en lite promenad med hundarna och nu gjort smoothie till mellanmål :) Äldsta dottern kom hem med bussen och vände i dörren och följde med kompisen hem till honom istället. Jag ska försöka jobba lite medan dottern kollar Netflix innan det är dags att göra middag.

Sådär. Kom hem från stan för en stund sen och har precis ätit lunch. Varit och köpt lite nya kläder; till morbrors begravning 💔 och en ulltröja; i varm röd färg känns härligt nu till hösten 😍. Tvättat och tankat upp bilen.Storhandlat mat och så förbi jobbet för att hämta mina solbrillor jag glömde i ena jobbilen igår, saknade dem 😅.

De är inte som en urvriden disktrasa när de kommer hem från jobbet :cautious: på vardagarna har jag prioriterart bort ALLT som går, det enda jag gör är jobbar och rider hästen två av dagarna. Ändå fungerar inte min vardag.
Nej, det finns inte tid för återhämtning i dagens samhälle för dom som har väldigt krävande jobb.

I detta nu 😅 :

36028

Planerar min kväll, ska måla vardagsrumsbordet och baka en chocolate chip cookie med salt kolasås i långpanna. Sen ska det inte bli mycket mer gjort, känner mig lite småkrasslig och febrig men idag är enda dagen denna vecka jag hinner göra ovanstående!

Snart så tänker jag också gå hem. Ska till ridhuset idag och jobba igenom lite. Är megatrött efte denna dag och känner att trots att jag gjort massor så öser det bara in mer.

Kämpa, kämpa

Tänk om man kunde få göra som hunden och bara sova hela dagarna :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar