Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka efter semestern.

299 mail.
Någon har lånat mitt rum och det ser ut som ett bombnedslag.
Min ”parhäst” har sjukskrivits så jag är ensam.

Hej och hå

Hej och välkommen tillbaks typ. Du kom iallaflal ihåg ditt lösenord för det gjorde inte jag. Fick ringa IT -supporten då jag dessutom var helt själv på jobbet :rofl:

Hoppas dagen blir bra ändå!

Katten är inne hos vet
Nu får jag vänta ett par timmar
Orkar inte åka runt i Örebro så sitter kvar hos vet
Hoppas de inte blir stressade av det haha

Hej och välkommen tillbaks typ. Du kom iallaflal ihåg ditt lösenord för det gjorde inte jag. Fick ringa IT -supporten då jag dessutom var helt själv på jobbet :rofl:

Hoppas dagen blir bra ändå!
Men typ :p (ang lösenordet hade jag gömt en fusklapp :p ).

"har du sett mitt mail?".
Nej - jag håller på att gå igenom 300 mail så nej, jag har inte sett ditt mail.

Har bytt linor i mina persienner. Eller inte jag då. Klev upp i ottan 8.30 pga att persiennsnubben skulle komma vid 09. Naturligtvis kom han 9.45 :meh:
Det första han säger när han kommer in är: "heeelvete har du en stege"?
Men det hade jag såklart och nu har jag två fungerande persienner! Hela operationen tog typ 15 minuter. Jävligt bra timpenning på detta, man borde kanske blivit persiennreparatör?

Nu är jag alltså vaken, brygger kaffe och ska startaa upp dagen men en dusch. Övervägde ett tag att gå och lägga mig men la ner den idén.

Lyssnar på långtråkig föreläsare. Pratar så mycket att det är svårt att avgöra vad som är relevant och inte. Dessutom känns det som att man lägger en massa tid som kunde användas till att plugga 😳

Paus snart, då ska jag hänga tvätt.

Ännu mer upprörd! Vikarien de tagit in har blivit omvandlad till en provanställning. De har dessutom tagit in en vikarie till.
Tack för den liksom...

Har du frågat dom varför?
Kan det vara så att de behöver vikarier att safea upp med? Vi har tex inga heltidsanställda i butiken, isf skulle vi ha typ två personal på schemat och det blir för skört om en blir sjuk. Folk vill ju inte heller "bara" vara vikarie och sitta på standby och vara flexibel och rycka in typ två ggr per år. Det funkar ju inte för ngn såvida den personen inte är ekonomiskt oberoende och bara jobbar för att vara snäll eller för att det är kul. Så vi behöver ha extrapersonal liggande på schema iaf en, två pass i veckan för att det ska flyta på vid ex sjukdom/semestrar osv,

Vilket kaos denna morgon. Först nu hinner jag sitta ner och ska äta frukost. Har nästan ont i bröstet troligen pga andningen. Så nu när allt är lugnt igen dricker jag kaffe. Är märkligt nog inte ens hungrig. Borde vara vrålhungrig.

Har du frågat dom varför?
Kan det vara så att de behöver vikarier att safea upp med? Vi har tex inga heltidsanställda i butiken, isf skulle vi ha typ två personal på schemat och det blir för skört om en blir sjuk. Folk vill ju inte heller "bara" vara vikarie och sitta på standby och vara flexibel och rycka in typ två ggr per år. Det funkar ju inte för ngn såvida den personen inte är ekonomiskt oberoende och bara jobbar för att vara snäll eller för att det är kul. Så vi behöver ha extrapersonal liggande på schema iaf en, två pass i veckan för att det ska flyta på vid ex sjukdom/semestrar osv,

"Vi behöver folk" sa de när jag frågade.
Det som stör mig är att jag och en till bara får en månad var, trots att vi båda varit här ett tag och vill stanna. Ingen här jobbar deltid (Jo kanske en som jobbar typ 92%) det är mer än heltid för de flesta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII