Vad gör vi den CIV (104)

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
jag ar vaken. Barely. I dag blir det en lang dag igen. En dag med mycket att gora, men mest trevliga saker. Jag tror (hoppas đŸ€ž) att skovet min Crohn's varit i plotsligt, efter 3 veckor pa hogsta dosen steroider, fran en dag till en annan, har gett sig. :crazy: Markligt sa underligt sa'nt dar fungerar, men ar sa tacksam aven om det bara ar nagra dagars respit. :)

Hade tÀnkt rida. Men vÀdret tyckte annorlunda och tvÄ steg gjorde att det bokstavligen rann svett. HÀstarna inne och sover frÄn Äskan och jag har fixat till arbetsrummet. Eller halva iaf :angel:
SÄg fördjÀvligt ut.
Har bestÀmt mig för att ta andra halva n nu sÄ fÄr hÀstarna vila idag.

Denna bok köpte jag för flera Är till mig sjÀlv dÄ jag bodde litet, pluggade och jobbade samtidigt.

Vissa av förslagen kÀndes lite löjliga redan dÄ som att köpa snittblommor till sig sjÀlv (inte prio nÀr budgeten Àr begrÀnsad), men bara att blÀddra lite i den blev som en kÀnsla av glamour i sig.
Sen tÀnker jag att lyx kan vara det lilla i vardagen. Behöver inte alls vara nÄgot mÀrkvÀrdigt men som blir lite av pricken över i:et

Visa bifogad fil 35958

Jag köper vÀl sÀllan snittblommor till mig sjÀlv. Men att som lantis kunna gÄ ut och plocka vackra blommor att ta in Àr lyx för mig. Vi har alltid en massa buketter inne sommartid.
Kul att bygga ihop dem fint och kanske ta med lite ormbunkar eller annat grönt med.

Har varit hos grannen och plockat ca 20 liter Gravensteiner. :d Plockade Àven lite björnbÀr och Ät upp hÀlften direkt medan jag plockade, sen bar han ner sÀcken med Àpplen Ät mig och jag fick 200 liter vete frÄn Äkern som han hÀllde ner i en tunna Ät mig och hönsen. TyvÀrr sÄ nÀr han skulle hÀmta mer frÄn en hög med sÀd som arrendatorn lÀmnat pÄ Äkern hade de hunnit hÀmta den. :cautious:

Toppengranne, ska bjuda honom pÄ Àppelpaj nÄgon dag framöver. :up:

Fy faen sĂ„nt Ă„skovĂ€der đŸ˜±đŸ˜±. Nu har visst blixtvaktappen vaknat till liv igen 😅. Skönt med urrensning av luften. Var ju sĂ„ kvavt i fm nĂ€r jag red ut en svĂ€ng i alla gĂ„ngarter men Ă€ndĂ„ rĂ€tt lugnt; vet inte vem som var svettigast av mig och hĂ€sten đŸ˜±

Nu ar hurricane Dorian pa vag mot Florida's kust med MEDEL vindhastigheter pa 300 kilometer per timma. Hur vindhastigheten ar i byarna vet jag inte. (Man mater vindhastigheten och tar ett medelvarde fran hogsta till lagsta och det ar "sustained" wind.)
Den har gangen klarade sig Puerto Rico fran det varsta men nu ar Dorian pa vag mot Florida's kust. Man raknar dock med att Dorian vander norrut innan den traffar kusten ... vilket ar bra for son och sonhustru som inte ar dar, men kan innebara att South Carolina eller kusten langre norrut blir traffad istallet.

Jag har varit ridit. Det gick dÄligt idag. Sen Äkte jag till kompisen och hennes hÀst och hÀngde med dem till ridhuset.

Ă…Ă„Ă„h min arma lekamen 😂 Ă€r rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att jag stukat vristen, har trĂ€ningsvĂ€rk i hĂ€nderna och hela överkroppen(antagligen av att ha stĂ„tt med en 50 cl öl i vardera hand i luften i en timme), och nackspĂ€rr. Förutom den allmĂ€nna bakfyllan dĂ„ :p

Jag har varit tvungen att springa pÄ toan hela dagen. Inte ont i magen - bara vÀldig fart. Kommer mest bara vatten.. Ska man se det positivt sÄ har jag sÀkert gÄtt ner nÄgra kilon :D

Är tĂ€mligen sĂ€ker pĂ„ att det beror pĂ„ överkonsumtion av smörsopp. SvĂ„rt att behĂ€rska sig nĂ€r det Ă€r sĂ„ gott....

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nÀsta Är försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dÄlig pÄ att hÄlla koll pÄ min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
TrĂ€dgĂ„rd & VĂ€xter Funderade först pĂ„ att stĂ€lla frĂ„gan i trĂ€dgĂ„rds trĂ„den men tĂ€nkte det blir smidigare med en egen liten trĂ„d â˜ș Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
HÀstvÄrd Funderar med detta kring svartsjuka om hÀstar kan kÀnna sÄdant och i sÄ fall hur. Anledningen att jag frÄgar Àr att min hÀst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar