Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på riduppvisning och förfasas. Inte över uppvisningen, utan bristen på engagemang hos (den ändå relativt stora) publiken. Inte skolade i ärevarv heller utan slutade applådera när ettan körde sitt solovarv - bara jag som satt och applåderade som en ensam tok :nailbiting::rofl:

Det får nog räcka för idag

CEF4BB77-A090-4B85-A989-38359FA27C1D.webp

Jösses vilket väder.
Det börjademed att det blev mörkt.Fick tänad ljuset och ute var det närmast kvällsskymning.

Sedan kom muller i fjärran som följdes av regn. Regnet verkligen vräkte ner och det blåste samtidigt så mina söderfönster såg ut om man hällde vatten på dem. Hela altanen är blöt trots att det blåste från kortsidan. Hälften av blommmorna blåste omkull.

Motivationen att gå ut i trädgården eller vedboden är rätt avlägsen.
Men bara det håller upp ska jag sätta mig i bilen och åka iväg efter mjölk. Annars får jag ingen frukost imorgon.

Jösses vilket väder.
Det börjademed att det blev mörkt.Fick tänad ljuset och ute var det närmast kvällsskymning.

Sedan kom muller i fjärran som följdes av regn. Regnet verkligen vräkte ner och det blåste samtidigt så mina söderfönster såg ut om man hällde vatten på dem. Hela altanen är blöt trots att det blåste från kortsidan. Hälften av blommmorna blåste omkull.

Motivationen att gå ut i trädgården eller vedboden är rätt avlägsen.
Men bara det håller upp ska jag sätta mig i bilen och åka iväg efter mjölk. Annars får jag ingen frukost imorgon.
Samma väder här och katten har gömt sig någonstans tror jag. Hon kommer inte in alla fall så hoppas hon dyker upp snart.
Kollar på fälttävlansEM, gosar med hunden och dottern

Haha, gör något som egentligen är lite emot min tro. Läser journalanteckningar efter psykologbesök, psykologen säger inte särskilt mycket så kände att jag trots allt ville dubbelkolla så vi uppfattar samtalen på samma vis, och det tycks vi göra. Inga konstigheter. Däremot så var det lite gulligt när anteckningen kom till psykisk status, och det började som vanligt med: "Välordnad. Orienterad gånger fyra. God kontakt. Inget psykotiskt", alltså ganska standard. Men slutligen hade psykologen skrivit: "Patienten blir ibland mycket liten." haha. Det är möjligt att det är min känsla av hopplöshet och att vara ett vandrande misslyckande som åsyftas, eller så kanske jag kryper ihop lite om vi berör något jobbigt? För jag kan inte tänka mig att jag krymper lite då och då :D

Haha, gör något som egentligen är lite emot min tro. Läser journalanteckningar efter psykologbesök, psykologen säger inte särskilt mycket så kände att jag trots allt ville dubbelkolla så vi uppfattar samtalen på samma vis, och det tycks vi göra. Inga konstigheter. Däremot så var det lite gulligt när anteckningen kom till psykisk status, och det började som vanligt med: "Välordnad. Orienterad gånger fyra. God kontakt. Inget psykotiskt", alltså ganska standard. Men slutligen hade psykologen skrivit: "Patienten blir ibland mycket liten." haha. Det är möjligt att det är min känsla av hopplöshet och att vara ett vandrande misslyckande som åsyftas, eller så kanske jag kryper ihop lite om vi berör något jobbigt? För jag kan inte tänka mig att jag krymper lite då och då :D
Haha, ja det är kanske inte det bästa att skriva i en journal.

Teskedsgumman?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar