Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och väntar på att lokala Ica ska öppna så jag och barnen kan köpa mjölk och lite annat. Orkar inte åka till stan och ta stora Ica :p

Packar kartonger med grejer inför fotografering av lägenheten. Total kaos i packningen, började med böcker och fick sen fylla på med vad som som jag inte behöver närmaste månaderna så det inte skulle bli för tungt. Svärmor städar köket och svärfar är ute och går med grabben.

Sitter i soffan, dricker te och funderar på livet. Jag fick massor att tänka på igår efter att ha pratat med... ja jag vet knappt hur många människor det blev till sist :p Otroligt nyttigt och intressant.

Skrivit matlista för veckan och sambon ska handla sen, vi ska testa och laga vår egen mat nästa vecka för husfridens skull. Sambon är skeptisk, jag tycker det ska bli skönt! Efter lunch kommer min mamma hit :)

Lunch!
IMG_20190901_113832.webp

Denna bok köpte jag för flera år till mig själv då jag bodde litet, pluggade och jobbade samtidigt.

Vissa av förslagen kändes lite löjliga redan då som att köpa snittblommor till sig själv (inte prio när budgeten är begränsad), men bara att bläddra lite i den blev som en känsla av glamour i sig.
Sen tänker jag att lyx kan vara det lilla i vardagen. Behöver inte alls vara något märkvärdigt men som blir lite av pricken över i:et

8CFC9DC1-5276-4D3A-8365-004F1AE8C6C6.webp

Sitter invirad i en filt och är fortfarande upprörd över att jag fick ketchup över hela min kofta igår (och sammetsbyxor!), det måste ha varit något slags övertryck i flaskan för när jag öppnade korken bara sprutade det mängder av ketchup rakt i knät på mig. Hade haft en hel radda av små missöden hela dagen igår, så detta blev droppen och jag yttrade en lång ramsa av svordomar.
Barnet som också satt vid matbordet tillrättavisade mig;"det var ju tråkigt, men inte behöver du säga ."
Varpå jag svarar med gäll stämma "Jo! Jag behöver visst säga så!" eventuellt behövde jag även bita mig lite i läppen också för att inte tårarna skulle börja strömma nedför mina kinder.
Barnet hade iaf översende med mitt ovårdade språkval, räckte mig en rulle hushållspapper och visade stort medlidande med min nersölade kofta. (Märk väl, medlidande med koftan! icke med mig :cry: jag som nu måste överleva minst en vecka helt koftlös och kommer eventuellt frysa ihjäl!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar