Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på Bohemian rhapsody, virkar och får spuck på att maken äter jordnötter.
Jag HATAR ljudet av folk som äter!

Tröött efter att ha jobbat till 22 igår och så till 16 idag..Såå pålle fick vila som planerat. Slappnar av i soffan med sambon, tacos, en cider och Klassfesten på teve ☺.

Jag fick precis ett meddelande från en fd. klasskamrat som tyckte det vore roligt att ses om jag kom till Stockholm någon gång O_o. Vi umgicks inte direkt när vi gick i samma klass så min första tanke här är "är hon full eller?" Meddelandet kom dessutom i dubbel upplaga.

Helt matt i skallen
Tur jag är ledig på måndag
Jag älskar dock mina elever och jobbet men det har varit så varmt och kvavt denna vecka

En kolhämtare är ett annat ord. Man hade den att hämta upp kol till spis odyl
Visa bifogad fil 35917
Vilken fin!

Edit: är den samma som den här?
(Den kommer inte riktigt till sin rätt på bilden pga all skräp men ser ut att vara likadan)
940CE448-4447-4009-B428-6D4CE93DEDB5.webp

Lider med dig.... :( Men en sak jag aldrig riktigt har förstått är det här med choklad och mens. Jo, visst, gärna dagarna INNAN. Men när värken är som värst (eller var, för det är inte så för mig längre) så kan jag verkligen inte äta alls. Blir väldigt illamående..... :yuck:
Placebo effekt när den är som bäst 😂😂

Jag kommer jättegärna och plockar rent, tänkte testa min fruktpress i år om jag får ihop tillräckligt med äpplen. :)
Plockar rent vet jag inte 😅 men hade behövt ha nån plockare här för länge sedan. Många av äpplena hade redan hunnit bli halvruttna så fått kasta massor. Tycker de var väldigt tidiga i år :(
En från stallet tog två fulla kassar med sig hem nu och nästa vecka kommer moster och hon brukar plocka en del och sen har jag hyrt fruktpressmojängen i september så får årets äppelsaft.
Idag har det blivit massor med äppelmos så att hälften hade räckt. Men ger iofs bort mycket, perfekta presenter eller istället för blommor om man är bjuden nånstans.
Så vågar inte säga bu eller bä ännu om du behöver väldigt mycket :nailbiting: nån kasse är ju inga problem men de ger ju inte så mycket saft

Plockar rent vet jag inte 😅 men hade behövt ha nån plockare här för länge sedan. Många av äpplena hade redan hunnit bli halvruttna så fått kasta massor. Tycker de var väldigt tidiga i år :(
En från stallet tog två fulla kassar med sig hem nu och nästa vecka kommer moster och hon brukar plocka en del och sen har jag hyrt fruktpressmojängen i september så får årets äppelsaft.
Idag har det blivit massor med äppelmos så att hälften hade räckt. Men ger iofs bort mycket, perfekta presenter eller istället för blommor om man är bjuden nånstans.
Så vågar inte säga bu eller bä ännu om du behöver väldigt mycket :nailbiting: nån kasse är ju inga problem men de ger ju inte så mycket saft
Det är lugnt, ska plocka hos grannen i morgon, Gravensteinern kommer jag nog att bara glufsa i mig tills magen spricker!

Barnet sover fortfarande ( 😳 ) och jag gör en kladdkaka. Lirar lite dåligt med min plan att återgå till under 60kg. Ska genast återgå till mindre kcal/tugga imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar