Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart så tänker jag också gå hem. Ska till ridhuset idag och jobba igenom lite. Är megatrött efte denna dag och känner att trots att jag gjort massor så öser det bara in mer.

Kämpa, kämpa

Tänk om man kunde få göra som hunden och bara sova hela dagarna :D
Men undrar om du inte har för mycket då? Tänker att du ofta skriver att du är trött och att det är mycket på g. Under perioder kan det ju vara så såklart men du verkar ha det så ganska ofta?
Får du tillräckligt med återhämtning?

var ju bra att jag kom ihåg att kolla fikalistan idag. Eftersom jag ska ha med till mötet i morgon :D .
Citronkladdkaka? Eller vad tusan ska jag fixa som går snabbt?

Själv har jag suttit i en 45 minuters telefonkö utan att jag varit "vållande", vilket är smått irriterande. Det finns en ytterst virrig brud som har ett snarlikt mobilnummer som jag och nu hade jag fått sms-påminnelse om att betala till ett av de stora inkassobolagen. Jag fick iofs bekräftat att det inte var jag som hade en skuld men det visste jag redan.

Kommit hem efter första skoldagen. Vi skulle ha mingel med mat från kl 16 egentligen, men jag var så trött att jag for hem istället.
Ska prata med programansvarig i veckan och se hur det skulle fungera att plugga halvtid, min läkare vill att jag är sjukskriven på halvtid. I och med att jag är enda studenten i klassen borde det gå bra kan jag tycka..

Puh, det var ingen katastrof. Ett begynnande hål var lite sämre men hon vågade lämna det till nästa gång :up: dock fortsatt ovilja till tandreglering, ”det är inte SÅ trångt ändå”. Asså. Det ÄR så trångt. Måste ju ändå betala själv så jag funderar på att söka privat faktiskt 🤷‍♀️

Alltså är typ i chock haha! Har inga ögonbryn, alltså inga. Smala trista ljusa streck typ.. Trodde jag! 😅 Tjejen som fixar mina fransar frågade om hon fick motbevisa mig. Oooookej sa jag. OCH detta hände :rofl:
Är alltså inget smink inblandat, bara färg och bryn-gelé.

36032

Fast det är viktigt att ta pauser och då framförallt vid mer krävande/stressiga jobb.

@tornblomma wow du ser till och med glamorös ut under ögonfransfärgningen :love:
Tyvärr kan man inte ta pauser på vissa jobb. Som lärare gick det i ett från kl 8 till kl 15, när eleverna slutade. Varje dag.
Men läraryrket är nog extremt. Man presterar sitt yttersta varje dag och sen tar man med sig jobbet hem, både i hjärtat och rent fysiskt. Arbetsbördan är helt orimlig och jag tackar Gud att jag haft insikt nog att lämna yrket.

(Såklart finns det bättre skolor och yrken som är värre än/lika illa som på min skola)

Tyvärr kan man inte ta pauser på vissa jobb. Som lärare gick det i ett från kl 8 till kl 15, när eleverna slutade. Varje dag.
Men läraryrket är nog extremt. Man presterar sitt yttersta varje dag och sen tar man med sig jobbet hem, både i hjärtat och rent fysiskt. Arbetsbördan är helt orimlig och jag tackar Gud att jag haft insikt nog att lämna yrket.

(Såklart finns det bättre skolor och yrken som är värre än/lika illa som på min skola)
Alltså vid 17 varje dag är jag helt tom i bollen
Då har jag ändå en snäll och go klass

Alltså är typ i chock haha! Har inga ögonbryn, alltså inga. Smala trista ljusa streck typ.. Trodde jag! 😅 Tjejen som fixar mina fransar frågade om hon fick motbevisa mig. Oooookej sa jag. OCH detta hände :rofl:
Är alltså inget smink inblandat, bara färg och bryn-gelé.

Visa bifogad fil 36032

Såg det på insta. Såååå avis! Efter att ha plockat ihjäl mina som ung och sen sköldkörtel-prob har jag knappt hår alls på yttersidan.
Jättsnyggt blev det! 😍

Alltså vid 17 varje dag är jag helt tom i bollen
Då har jag ändå en snäll och go klass
Det är rent förjävligt att det ska vara så. Alla vet om att svensk skola är ett sjunkande skepp men ingenting händer. Jag pratade med fackliga ordföranden för min lokalavdelning idag och vi pratade om min utmattning/att jag slutat som lärare. Jag sa att jag nog inte kommer återvända förrän det sker en förändring i skolsystemet. Han svarade att ”det dröjer nog många år, tyvärr”.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar