Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det händelselösa livet på landet...

En lastmaskin fick problem och började brinna på vägen. En liten bit från mitt hus.
Hade föraren behövt stanna några meter tidigare hade skogen fattat eld och jag behövt stå med vattenslang mot mina hus hela eftermiddagen. Eller fly.

Nu blev det svedd asfalt och en avbränd vägslänt och bit av åkern.

Jösses så den brann. Tidningens fotograf hade sett röken en halvmil bort. Mycket olja och annat i en sån maskin. Två brandbilar med både vatten och skum. Nu ligger det konstiga brända bitar och en massa släckskum i vägsländen. Men dungen står kvar och min gård var aldrig i fara.

Man blir ödmjuk för naturkrafterna. Om inte om varit, hade jag kunnat vara hemlös nu.
Läskigt..... 😨

Magen känns lite körig, som om jag skulle ha ägglossning eller så, men det borde inte vara möjligt då jag börjat käka piller för att slippa det och har gjort det en månad eller så.

Mormors dödsannons var i tidningen och vi ville hemskt gärna köpa den. Men eftersom vi inte vet vart man kan köpa gp (läser alltid digitalt, och innan det kom den ju till brevlådan) så gick vi helt enkelt omkring på olika ställen och kollade. I en kiosk:

Vi: Har ni gp?
Tjejen i kiosken: Nej, vi har posten nord. (Alltså post nord)

:rofl::D, okej hon kanske inte visste vad gp är, men för att bo i gbg tycker jag ändå att en borde veta vad gp är. Hur som helst, det gav oss ett gott skratt i alla fall (gp är alltså göteborgs-posten)

Mormors dödsannons var i tidningen och vi ville hemskt gärna köpa den. Men eftersom vi inte vet vart man kan köpa gp (läser alltid digitalt, och innan det kom den ju till brevlådan) så gick vi helt enkelt omkring på olika ställen och kollade. I en kiosk:

:rofl::D, okej hon kanske inte visste vad gp är, men för att bo i gbg tycker jag ändå att en borde veta vad gp är. Hur som helst, det gav oss ett gott skratt i alla fall (gp är alltså göteborgs-posten)
Säger man gp om Göteborgs-Posten? Alltså är det vanligt talat?

Undrar vad hon trodde det betydde. Du: Har ni Garanterad Punktlighet?
Hon: Nej, vi har Posten Nord.

Det händelselösa livet på landet...

En lastmaskin fick problem och började brinna på vägen. En liten bit från mitt hus.
Hade föraren behövt stanna några meter tidigare hade skogen fattat eld och jag behövt stå med vattenslang mot mina hus hela eftermiddagen. Eller fly.

Nu blev det svedd asfalt och en avbränd vägslänt och bit av åkern.

Jösses så den brann. Tidningens fotograf hade sett röken en halvmil bort. Mycket olja och annat i en sån maskin. Två brandbilar med både vatten och skum. Nu ligger det konstiga brända bitar och en massa släckskum i vägsländen. Men dungen står kvar och min gård var aldrig i fara.

Man blir ödmjuk för naturkrafterna. Om inte om varit, hade jag kunnat vara hemlös nu.
Hur kunde den börja brinna bara sådär?

Borde sova men sitter istället och lyssnar på musik som jag inte hört på länge, bara för att se om det fortfarande är bra :D

Säger man gp om Göteborgs-Posten? Alltså är det vanligt talat?

Undrar vad hon trodde det betydde. Du: Har ni Garanterad Punktlighet?
Hon: Nej, vi har Posten Nord.
Jag kan inte svara för alla oss 500 000 (?) boende i Göteborg, men vad jag hör mest är det gp som "gäller" i vardagligt tal. Deras internet-sida heter ju gp.se också och inte "Göteborgs-Posten.se" eller liknande. Tror den enda jag känner som säger Göteborgs-Posten är pappa, men han är Boråsare och har aldrig bott här i Gbg :)

Haha, ja men typ :rofl:

Satt uppe till 02 igår natt pga nyfiken/orolig då det var polisaktivitet hos grannen i över 4h.
Vinter är på intågande och det börjar bli kyligt på kvällen nu. Drog på mig mina "trackies" och strumpor. ~20 grader BRRRRR

IMG_20190506_014212_708.webp

De brukar finnas på den digitala tidningen så kan man spara ner den
Så gjorde jag med mammas och syrrans annonser

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 364
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 607
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 054
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?