Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvalitetstid med min vackra vita ♥️
20190505_123542.webp

En snygg lampfot blev det på loppisen - för 60 kr :) . Någon som vågar sig på att gissa ålder, tillverkare, osv? Den är "s-märkt" och har också en annan märkning som ser ut som "MAC 14"..... Tung som attan!
20190505_130239.webp

Här är det lite halvtrist väder idag, men det passar bra för sinnesstämmningen i detta hem just nu. Jag känner mig seg och sliten och både make och junior är superförkylda O_o
Så nu efter en lång vovvepromenad i snålblåsten så sitter maken och jag med en varsin Irish för att se om det lättar upp tillvaron :d:up:

Skön dag i stallet.

Har dock insett att jag måste börja sko min ene ponny igen. Helskoning. Suck!

Bifogade filer

• FB7240A4-956F-4ECD-BC3B-CBA274B54980.webp
    FB7240A4-956F-4ECD-BC3B-CBA274B54980.webp
    122,9 KB · Visningar: 43
Kom precis in efter ett riktigt bra pass med fröken som just nu är i suberb form :D och lyckades plantera en buske som dragit ut lite på tiden. Och nu kaffe och bulle 😤!

En snygg lampfot blev det på loppisen - för 60 kr :) . Någon som vågar sig på att gissa ålder, tillverkare, osv? Den är "s-märkt" och har också en annan märkning som ser ut som "MAC 14"..... Tung som attan!
Visa bifogad fil 29238
Har en nästan likadan som den blåa i bakgrunden fast något mindre och är en vas utan hål i sidan :)

Årtal på ljusstaken? Ingen aning men elen är äldre så borde ha ett gäng årtionden på nacken.
Jag tror inte 70-tal för känns inte som en typisk sådan stil. 80-talet var mer ”stilrent” och vulstigt i lampor. 90-talet var en hel del guldlampor men då blev det vanligare med jordade uttag. Hmm 🤔

Har en nästan likadan som den blåa i bakgrunden fast något mindre och är en vas utan hål i sidan :)

Årtal på ljusstaken? Ingen aning men elen är äldre så borde ha ett gäng årtionden på nacken.
Jag tror inte 70-tal för känns inte som en typisk sådan stil. 80-talet var mer ”stilrent” och vulstigt i lampor. 90-talet var en hel del guldlampor men då blev det vanligare med jordade uttag. Hmm 🤔
Den blå ljuslyktan i bakgrunden är också ett loppisfynd. SEA glasbruk, designad av Renate Stock. Finns ljuslyktor och vaser. Min har några små nagg runt öppningen, så jag fick den för endast 40 kr. Den är SÅ fin, tycker jag :) !

Visa bifogad fil 29238

Denna måste vara en likadan lampa som din. Tyvärr stod det inget årtal.
Men ett märke på botten S det hade ju de lampor som vart godkända elmässigt så det har inget med själva märket i sig att göra.
Priset på denna lampa var för öveigt 199kr så du gjorde ett klipp.

Edit: blev så ivrig så glömde bilden

1A820D9C-DDDD-4A48-A01B-6B31F2C6BFCE.webp1A820D9C-DDDD-4A48-A01B-6B31F2C6BFCE.webp

Denna måste vara en likadan lampa som din. Tyvärr stod det inget årtal.
Men ett märke på botten S det hade ju de lampor som vart godkända elmässigt så det har inget med själva märket i sig att göra.
Priset på denna lampa var för öveigt 199kr så du gjorde ett klipp.

Edit: blev så ivrig så glömde bilden

Visa bifogad fil 29246Visa bifogad fil 29246
Ja! Det är ju samma :banana:!! Kan du pm:a mig länken till var du hittade den, så jag kan kolla lite närmare på den?

Jo, jag vet att s-märket har jag elsäkerhet att göra - jag tog mest med det för att hjälpa till att datera lampan... :) Tror att det stod någonstans att man började s-märka 1926, men sedan kunde jag inte riktigt hitta när man slutade.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 498
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 607
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar