Sett sista avsnittet av Bonusfamiljen, städat till kaninerna och duschat. Nu ska jag steka pannkakor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut! Har mailat till en snubbe som jag vet är lite nördig vad gäller lampor så vore intressant att höra om det ger något.Ja! Det är ju samma !! Kan du pm:a mig länken till var du hittade den, så jag kan kolla lite närmare på den?
Jo, jag vet att s-märket har jag elsäkerhet att göra - jag tog mest med det för att hjälpa till att datera lampan... Tror att det stod någonstans att man började s-märka 1926, men sedan kunde jag inte riktigt hitta när man slutade.....
Ja, 50-talet känns rätt vettigt i och med de franska liljorna längst ner på foten också. Jag tycker att det är ett väldigt vanligt inslag på 40- och 50-tals-möbler, t.ex.Absolut! Har mailat till en snubbe som jag vet är lite nördig vad gäller lampor så vore intressant att höra om det ger något.
Har gått igenom några av mina egna lampor här hemma och har enhel del äldre där de flesta är från 50-talet men bytt elen i. Och när jag kollar på din bild undrar jag om det kanske är en 50-talslampa ändå? Får liksom inte ihop det riktigt med någon annan tidsepok i nutid med tanke på elen. Samtidigt som den ser väldigt fin och fräcsh ut
Alltså kombinationen guldaktig, mässing, tung och lite ”extra allt” fast samtidigt inte överdriven. Precis som flera av mina.
S-märket finns kvar idag men togs bort på 90-talet men återinfördes senare genom EU
En snygg lampfot blev det på loppisen - för 60 kr . Någon som vågar sig på att gissa ålder, tillverkare, osv? Den är "s-märkt" och har också en annan märkning som ser ut som "MAC 14"..... Tung som attan!
Visa bifogad fil 29238
Sedan ut till Kungsängen för att kolla in kungsängsliljorna där.