Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta kan bli en slapp dag. Inväntar en hemleverans som ska komma mellan 11-13. Annars har jag absolut RIEN på schemat. Tänkte iofs sättta mig på ngt lämpligt hak ikväll när ”normala människor” jobbat klart för dagen och kan möta upp.

Du skrubbar inte toaletter. Tvärtom verkar du trivas med din tillvaro.

Tillvaron är ju mer än jobb! Jag har haft en massa olika jobb jag trivts både bättre och sämre med. Landade i att livet är mer än vad man jobbar med :)
Men alla är ju olika där. Jag ser inte en oanvänd utbildning som bortkastad. Livet är långt och får jag feeling och vill åka och gräva nånstans så gör jag det bara.

Tillvaron är ju mer än jobb! Jag har haft en massa olika jobb jag trivts både bättre och sämre med. Landade i att livet är mer än vad man jobbar med :)
Men alla är ju olika där. Jag ser inte en oanvänd utbildning som bortkastad. Livet är långt och får jag feeling och vill åka och gräva nånstans så gör jag det bara.

Jobb är ändå 2/3 nästan av den vakna tiden på vardagar för mig. Att då gå runt och verkligen vantrivas är inte kul. Men det funkar säkert för andra.
Det som känns bortkastat är inte utbildningen utan jobbet.

Sitter på sjukhuset och väntar. Undrar just hur lång tid det kan ta

Maskinfel. Det hade tydligen varit krångel med välellådan och plötslilgt förjade den brinna mitt på vägen. Bilar kan ju också börja brinna sådär
Jag är fortfarande uppskakad.
men fy vad obehagligt! Förstår det :(
Saker man kan göra när man är sjukskriven: locka håret med hot rollers på måndag morgon. Som en tant!

Mvh föddes 100 år för sent.
hur får du dem att hålla? Jag har små spoler, rollar eller vad det nu heter men mitt hår verkar vara konstigt då lockarna försvinner fort. Kanske man ska spraya något efteråt i håret så det håller längre?

men fy vad obehagligt! Förstår det :(
hur får du dem att hålla? Jag har små spoler, rollar eller vad det nu heter men mitt hår verkar vara konstigt då lockarna försvinner fort. Kanske man ska spraya något efteråt i håret så det håller längre?
Ingen aning :D Mitt hår är rakt som spik i vanliga fall så oavsett hur jag lockar så åker det ur direkt. Även med ett ton spray + vax både innan och efter. Men det finns curling paste som man kan ha i vått hår när man sätter lockarna som ska vara bra, sen är det viktigt att låta håret torka riktigt ordentligt. Och så spray när man styleat.
Så ska det hålla, enligt de som inte har rött, rakt, nordiskt hår :D

Ingen aning :D Mitt hår är rakt som spik i vanliga fall så oavsett hur jag lockar så åker det ur direkt. Även med ett ton spray + vax både innan och efter. Men det finns curling paste som man kan ha i vått hår när man sätter lockarna som ska vara bra, sen är det viktigt att låta håret torka riktigt ordentligt. Och så spray när man styleat.
Så ska det hålla, enligt de som inte har rött, rakt, nordiskt hår :D
Och ändå orkar du hålla på en måndag morgon dessutom. Vet inte om jag är imponerad eller bara tycker att det är knäppt 😂

Mitt hår är mörk candre, vågigt, lättovat och borde kanske satsa på att platta håret istället för locka. Som det är utan stajling är det jättetrista vågor eftersom vissa partier av håret är rakare/plattare. Därav uppsatt 95 % av tiden.

Min farmor rollade sitt hår alltid efter tvätt och hennes hår var lite längre än axellångt, tjockt och såg alltid så perfekt stajlat ut :love: hade hon levt idag skulle jag fråga henne hur hon bar sig åt

Halleluja, min gynekolog ringde precis och bekräftade att jag har hypotyreos!!! :banana:
I snart 10 år har jag varit helt övertygad om att jag har det. Att det ÄR något fel! Att man inte ska ha gått i väggen två gånger vid 27 år ålder och kämpat med otaliga depressioner och utmattningsepisoder. Att jag har svårt att gå ner i vikt, att jag har en vilopuls på 50, att jag är fumlig och förvirrad. Det är inte hjärnan det är fel på! ÄNTLIGEN! Jag hade rätt!!

”Ditt TSH ligger högt men inom normalvärdet”, har primärvården sagt när jag sökt och så har jag inte fått någon hjälp. Om och om igen.
Gynekologen sa att normalvärdet ligger på 0,4-3,7. Jag ligger på 6,2!

Jag inser att jag fått veta att jag har en livslång sjukdom. Men just nu är jag bara så jäkla lättad över att min instinkt och min övertygelse stämde!

Halleluja, min gynekolog ringde precis och bekräftade att jag har hypotyreos!!! :banana:
I snart 10 år har jag varit helt övertygad om att jag har det. Att det ÄR något fel! Att man inte ska ha gått i väggen två gånger vid 27 år ålder och kämpat otaliga depressioner och utmattningsepisoder. Att jag har svårt att gå ner i vikt, att jag har en vilopuls på 50, att jag är fumlig och förvirrad. Det är inte hjärnan det är fel på! ÄNTLIGEN! Jag hade rätt!!

”Ditt TSH ligger högt men inom normalvärdet”, har primärvården sagt när jag sökt och så har jag inte fått någon hjälp. Om och om igen.
Gynekologen sa att normaler värdet ligger på 0,4-3,7. Jag ligger på 6,2!

Jag inser att jag fått veta att jag har en livslång sjukdom. Men just nu är jag bara så jäkla lättad över att min instinkt och min övertygelse stämde!
Känns ju märkligt att gilla ett sådanthär inlägg men vad bra att få svar :) och ja nu blev jag imponerad på riktigt!

Och ändå orkar du hålla på en måndag morgon dessutom. Vet inte om jag är imponerad eller bara tycker att det är knäppt 😂

Mitt hår är mörk candre, vågigt, lättovat och borde kanske satsa på att platta håret istället för locka. Som det är utan stajling är det jättetrista vågor eftersom vissa partier av håret är rakare/plattare. Därav uppsatt 95 % av tiden.

Min farmor rollade sitt hår alltid efter tvätt och hennes hår var lite längre än axellångt, tjockt och såg alltid så perfekt stajlat ut :love: hade hon levt idag skulle jag fråga henne hur hon bar sig åt
Jag har varit vaken sen fyra imorse, jag skyller på det :D

Då låter det ju som att du har hår som borde vara lättlockat. Jag har en teori om att kvinnor förr hade lättare att locka för att dom inte hade hårprodukter med massa silikon och skit i som tynger ner håret.

Jag har varit vaken sen fyra imorse, jag skyller på det :D

Då låter det ju som att du har hår som borde vara lättlockat. Jag har en teori om att kvinnor förr hade lättare att locka för att dom inte hade hårprodukter med massa silikon och skit i som tynger ner håret.
Ja jag vet inte vad jag gör för fel, kanske för dåligt tålamod med dessa och tar ut dem för fort :cautious:

Har hämtat ut mina nya glasögon, så nu går jag omkring och känner mig som en uggla :meh:

59865756_2785049781512470_5837713776287154176_n.jpg

Av enbart "onda ting" (dvs stoooora runda bågar) så får man välja det minst onda liksom :idea:

På jobb och herrejäklar vilken dag.

Missat att lägga beställning samt så rular det bara in jobb och mitt i allt fick jag kasta mig iväg till hovslagaren då mor min behövde hjälp. SJälvklart var allt fixat när jag kom ut :rofl:

Vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt den här veckan. På torsdag drar jag till Sarajevo med jobbet och innan dess ska typ ALLT hinnas göras.

Jösses amalia varför går jag in här på Buke? Nä sätt fart nu diabetikern. Jobbelijobb!

Sitter i stallgången och väntar på ponnyn som står i boxen (med öppen boxdörr) och äter hö och uppenbarligen inte har bråttom ut i hagen igen :p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 036
Senast: netia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 600
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 048
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈