R
Raderad medlem 68338
Städar. En skola och ett dagis. Men jag är biolog så det känns minst sagt bortkastat..
Well... jag är arkeolog
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Städar. En skola och ett dagis. Men jag är biolog så det känns minst sagt bortkastat..
Well... jag är arkeolog
Du skrubbar inte toaletter. Tvärtom verkar du trivas med din tillvaro.
Tillvaron är ju mer än jobb! Jag har haft en massa olika jobb jag trivts både bättre och sämre med. Landade i att livet är mer än vad man jobbar med
Men alla är ju olika där. Jag ser inte en oanvänd utbildning som bortkastad. Livet är långt och får jag feeling och vill åka och gräva nånstans så gör jag det bara.
men fy vad obehagligt! Förstår detMaskinfel. Det hade tydligen varit krångel med välellådan och plötslilgt förjade den brinna mitt på vägen. Bilar kan ju också börja brinna sådär
Jag är fortfarande uppskakad.
hur får du dem att hålla? Jag har små spoler, rollar eller vad det nu heter men mitt hår verkar vara konstigt då lockarna försvinner fort. Kanske man ska spraya något efteråt i håret så det håller längre?Saker man kan göra när man är sjukskriven: locka håret med hot rollers på måndag morgon. Som en tant!
Mvh föddes 100 år för sent.
Ingen aning Mitt hår är rakt som spik i vanliga fall så oavsett hur jag lockar så åker det ur direkt. Även med ett ton spray + vax både innan och efter. Men det finns curling paste som man kan ha i vått hår när man sätter lockarna som ska vara bra, sen är det viktigt att låta håret torka riktigt ordentligt. Och så spray när man styleat.men fy vad obehagligt! Förstår det
hur får du dem att hålla? Jag har små spoler, rollar eller vad det nu heter men mitt hår verkar vara konstigt då lockarna försvinner fort. Kanske man ska spraya något efteråt i håret så det håller längre?
Och ändå orkar du hålla på en måndag morgon dessutom. Vet inte om jag är imponerad eller bara tycker att det är knäpptIngen aning Mitt hår är rakt som spik i vanliga fall så oavsett hur jag lockar så åker det ur direkt. Även med ett ton spray + vax både innan och efter. Men det finns curling paste som man kan ha i vått hår när man sätter lockarna som ska vara bra, sen är det viktigt att låta håret torka riktigt ordentligt. Och så spray när man styleat.
Så ska det hålla, enligt de som inte har rött, rakt, nordiskt hår
Känns ju märkligt att gilla ett sådanthär inlägg men vad bra att få svar och ja nu blev jag imponerad på riktigt!Halleluja, min gynekolog ringde precis och bekräftade att jag har hypotyreos!!!
I snart 10 år har jag varit helt övertygad om att jag har det. Att det ÄR något fel! Att man inte ska ha gått i väggen två gånger vid 27 år ålder och kämpat otaliga depressioner och utmattningsepisoder. Att jag har svårt att gå ner i vikt, att jag har en vilopuls på 50, att jag är fumlig och förvirrad. Det är inte hjärnan det är fel på! ÄNTLIGEN! Jag hade rätt!!
”Ditt TSH ligger högt men inom normalvärdet”, har primärvården sagt när jag sökt och så har jag inte fått någon hjälp. Om och om igen.
Gynekologen sa att normaler värdet ligger på 0,4-3,7. Jag ligger på 6,2!
Jag inser att jag fått veta att jag har en livslång sjukdom. Men just nu är jag bara så jäkla lättad över att min instinkt och min övertygelse stämde!
Jag har varit vaken sen fyra imorse, jag skyller på detOch ändå orkar du hålla på en måndag morgon dessutom. Vet inte om jag är imponerad eller bara tycker att det är knäppt
Mitt hår är mörk candre, vågigt, lättovat och borde kanske satsa på att platta håret istället för locka. Som det är utan stajling är det jättetrista vågor eftersom vissa partier av håret är rakare/plattare. Därav uppsatt 95 % av tiden.
Min farmor rollade sitt hår alltid efter tvätt och hennes hår var lite längre än axellångt, tjockt och såg alltid så perfekt stajlat ut hade hon levt idag skulle jag fråga henne hur hon bar sig åt
Ja jag vet inte vad jag gör för fel, kanske för dåligt tålamod med dessa och tar ut dem för fortJag har varit vaken sen fyra imorse, jag skyller på det
Då låter det ju som att du har hår som borde vara lättlockat. Jag har en teori om att kvinnor förr hade lättare att locka för att dom inte hade hårprodukter med massa silikon och skit i som tynger ner håret.
Känns ju märkligt att jag är så glad över diagnosen som jag är. Men har haft denna misstanke gnagande i mig i så många år! Så himla, himla, HIMLA skönt att veta att jag hade rätt. Så mycket som faller på plats!Känns ju märkligt att gilla ett sådanthär inlägg men vad bra att få svar och ja nu blev jag imponerad på riktigt!
Jag gör pin curls ibland i vått hår och sover med det. Det håller absolut bäst på mig. Och att låta det torka riktigt ordentligt! Är håret det minsta fuktigt blir det inget.Ja jag vet inte vad jag gör för fel, kanske för dåligt tålamod med dessa och tar ut dem för fort
Ja jag vet inte vad jag gör för fel, kanske för dåligt tålamod med dessa och tar ut dem för fort
Läggningsvätska. Då håller det. Alla små tanter har dylikt.