Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite mallig över min hund.
Han for iväg ut från altanen, vilt vrålande. Det brakar till i buskarna och sedan skäller ett rådjur upprört nere vid bäcken. Han jagade bor det från tomten. :D

Bra jobbat. Jag är ilsken över att de äter min mangold och toppar mina ärtor. Täcker och skyddar, men det hjälper inte fullt ut. Kan hunden hjälpa till är det alldeles utmärkt.
Min jakt-papillon :rofl:
 
Ligger på soffan (som jag gjort nästan hela dagen pga huvudvärk) när grannen plötsligt får igång sin motorcykel och gasar järnet. Mollan som just hade sin skönhetssömn blev inte så imponerad! Så nu gissar jag att jag lär stå ut med både huvudvärk och tjejsur hund resten av kvällen! 🤷🏻‍♀️:rofl: (Rufset i nacken, och örat ut och in!:rofl::love::rofl:)
8FAE27C6-97C7-4995-AA26-347DBF473054.jpeg
 
Tänkte på en grej som hände idag.
var och handlade lite mat på väg hem från jula och Bauhaus och vid kassan var det en liten kille bakom mig som inte fick handlat det han skulle. Vad det nu var kostade det 10 kr men så mycket hade han inte. Jag packade mina varor men ropade sedan att ”du vänta lite vad var det du skulle ha?” Men han verkade inte höra mig.
Ute sen såg jag att han gav sin peng till tiggaren utanför.

Jag blev så fundersam över detta. Så lite pengar och så ger han bort dem!
Lite rörd faktisk. Fasiken skulle kutat efter men hade två tunga kassar plus värmen som tog emot.
 
Mina fötter! Känns som någon form av märkligt växtvärk :arghh:
Nä knappast. Beror nog snarare på nya skorna jag gick runt idag med :meh:
Får sätta i inläggssulor. Så här går det ju inte att ha det 👣👣👣
 
Egentligen borde man vara ute nu. Det är både ljust och varmt.
Men näe. Kanske ett ålderstecken?
Eller bara fötterna? Eller bara vetskapen om att jag måste upp en viss tid?
Oavsett så får vi hoppas på en god natts sömn. Varför sover jag inte ute då?
För mycket mygg i år. Även fast de inte kommer in i sovdelen så surrar de alldeles för mycket så att det är rent obehagligt.
Nu verkar det som att värmeböljan gjort sitt. Myggorna är färre än tidigare.
Fast regn hade inte skadat ändå.
 
Satte på en tvätt tidigare som är klar om en timme. Så dumt, är SÅ trött! Har dessutom inte skaffat taklampor än så lär inte se mycket heller. Mycket smart gjort 🤦‍♀️
Men det är ljust än :)?

Edit: rekommenderar annars att alltid ha en pannlampa nära till hands oavsett årstid. Jag använder min när jag ska upp på vinden eller ner i jordkällaren och vid en massa andra tillfällen
 
Ska försöka sova snart. Har dock fortfarande ont i magen (om än inte lika vidrigt mycket som tidigare idag). Är åtminstone svalt och skönt inne nu och imorgon ska jag träffa vänner och fotografera fina hundar på träning för första gången på flera år! Hoppas det blir lika kul som det borde kunna bli.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 982
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp