Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nastan druckit upp min forsta mugg morgon kaffe ... I dag ska jag vara pa plats pa jobbet klockan 7am for att vara ansvarig for en "rummage sale" (en massa manniskor som kommer tillsammans for en typ "garage sale") sedan hoppas vi fa manga kunder som ocksa ser vart rekrytering bas och nagra som kan tanka sig att skriva upp sig pa en mycket lockande tim lon och generos bonus.

Det ar for tidigt!😣 Men det lar inte bli sa himla varmt i dag i alla fall, enligt prognosen gar inte temperaturen over 30*C sa chefen som ska sitta i en "dunk tank" (en platta som nagon sitter pa over en liten vatten tank dar man kastar en boll mot en mycket liten maltavla och nar man traffar viker sig plattan och personen ramlar ner i vattnet) surrade om varmare vatten i gar nar jag var upp till jobbet.:p

Och nu ar det dags att ge sig!
 
De är ett jätte fint ställe. Södertuna slott 👍 De har abonnerat hela helgen 😅 Ligger liksom lite lagom avsides och lugnt och skönt. Helt enkelt perfekt för att hålla bröllop osv, vet att de besökte flera olika ställen innan de bestämde sig för just de här 😊 De ville att gästerna ska kunna välja på olika aktiviteter under dagen medan de gör sig i ordning för vigsel i eftermiddag/kväll. Så man kan bada, spela tennis osv för dem som orkar de idag 🤣

Och jag tyckte de var lite extra roligt att de gjort om de gamla stallet till festlokal. All inredning är kvar som de såg ut från början men i spiltorna har man ställt bord och bänkar. Och boxarna har man gjort om till en bar och den andra till en scen 😅 Jag gillar ju de historiska.

Själv tänkte jag ligga i skuggan på mitt rum och läsa en bok nu för att orka med kvällen 😅
Vad läckert! Sånt man skulle vilja göra åtminstone någon gång, får bjuda in mig själv till ett sånt bröllop :cautious::D
Jag gillar det historiska också och fd stallet låter spännande :up:
 
Sitter på verandan med en fläkt på, skönt :D katten ligger på stolen mitt emot mig och lyssnar noga till varje ljud.

Hunden, Puck, var jätteglad över att få så många flera nära och kära, och hon är ändå rätt duktig med katten (som inte gillar henne). Lite roligt när de råkar hamna i vägen för varandra och Puck försöker noga titta bort för att inte skrämma henne :laugh::love:
Alice i sin tur fräste till sin början när de var en meter från varandra men hon börjar tycka att det är mera okej ändå. Så länge hunden inte tittar på henne! :cautious::rofl:
Och Alice sprang t.o.m en liten bit igår framför Pucken utan att puck sprang efter utan stannade vid min sida medan matte klappade katten, berömde henne mycket för det då hon haft svårt för det förut :love:
Pucken fyllde tre år i sommar och det märks att hon börjar bli vuxen!
Även om hon drabbades av zoomzoom på kvällsrastningen igår :D
 
Så var det 29 grader varmt igen 🤪🥵 så idag åkte vi bort till stallet och gjorde tillsyn av pållan i hagen och fixade den dagliga skötseln så får hon vila ☺. På vägen hem stannade vi till i samhället och äntligen har jag fått tag på svensk flytande honung och inte bara den belgiska, närproducerat med 👌. Nyöppnad liten butik i gamla postkontoret och bara gamla möbler, älskar :love: .
 
Sitter på verandan med en fläkt på, skönt :D katten ligger på stolen mitt emot mig och lyssnar noga till varje ljud.

Hunden, Puck, var jätteglad över att få så många flera nära och kära, och hon är ändå rätt duktig med katten (som inte gillar henne). Lite roligt när de råkar hamna i vägen för varandra och Puck försöker noga titta bort för att inte skrämma henne :laugh::love:
Alice i sin tur fräste till sin början när de var en meter från varandra men hon börjar tycka att det är mera okej ändå. Så länge hunden inte tittar på henne! :cautious::rofl:
Och Alice sprang t.o.m en liten bit igår framför Pucken utan att puck sprang efter utan stannade vid min sida medan matte klappade katten, berömde henne mycket för det då hon haft svårt för det förut :love:
Pucken fyllde tre år i sommar och det märks att hon börjar bli vuxen!
Även om hon drabbades av zoomzoom på kvällsrastningen igår :D
Och där fräste katten på hunden för att hon kom innanför 1 meter (för att hon ville hälsa på mig) 🙄🙈
 
Sett en sån här i in action och den verkade himmelsk att ha. Kallas neck fan och hon som bar den på sitt jobb har bekymmer med vallningar. Den hjälper. Den borde vara bra vid värmebölja också.
1626530899120.webp
 
Sitter på tittar på hoppningen fr Falsterbo.
Jag har helgkurs ridskolan denna helg ridit 2ggr/dag i två dagar. Trodde jag skulle vara helt ledbruten men det har gått mkt bättre än vad jag trodde. En dag kvar. Så kul och bra start på semestern 👍🏻
 
Jag har alltså precis badat, för första gången på jag vet inte hur många år. Känner fortfarande att det är en sjukt överskattad aktivitet, men ska testa att ta mig någon annanstans där det inte är så mycket folk nästa gång. Det är nog det som stör mig mest med badstränder. :p
 
Att det ska vara så svårt att låta sig själv göra bara ingenting ibland :meh:

Men nu har jag gett mig fan på att vara okej med tvserier, isglass och cola idag 😅
Bra målsättning!

Jag har fått lära mig att jag numera inte klarar flera dagar med aktivitet. Så gör jag något extra en dag måste nästföljande dag vara i stillhet.
Men lär sig. Dvs jag har behövt lära mig. Men mentalt svider det. Att inte göra nåt - det får man ju inte. *den som inte arbetar ska inte äta*
 
Bra målsättning!

Jag har fått lära mig att jag numera inte klarar flera dagar med aktivitet. Så gör jag något extra en dag måste nästföljande dag vara i stillhet.
Men lär sig. Dvs jag har behövt lära mig. Men mentalt svider det. Att inte göra nåt - det får man ju inte. *den som inte arbetar ska inte äta*

Tycker det är så konstigt hur djupt det sätter sig. Att en dag som spenderas med att slappna av och faktiskt försöka återhämta sig är "sämre".
(Eller, så säger min hjärna iallafall.)

Lite som det evigt dåliga samvetet om det är fint väder och man inte ser till att ~njuta~ av det ordentligt.

Humbug!
 
Men herregud, katten har mest pli på hunden av oss alla! :rofl::rofl::rofl:
Katten fräste på hunden igen och vevade med en tass åt henne när hon ville gå förbi efter ha hälsat på mig, Puck gick genast åt sidan och höll sig där en stund noga med att titta bort innan hon gick iväg igen. Sedan för en liten stund sedan så kom hon igen och ville gå in, men då gick hon åt sidan på samma ställe och stannade(!) där en stund återigen noga med att titta bort innan hon gick vidare in.
Jösses, ingen repeat av uppfostringen, Alice vet hur det ska gå till tydligen :o:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp