Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så där. Har varit iväg dumpat några småkartonger på återvinningen. De har stört mig länge nu, och jag har flyttat runt dem varje gång jag dammsugit i hallen. Fast spindlarna kommer nog att hata mig när deras fina "hus" så plötsligt försvann :p (tur att jag inte har spindelfobi, för när man lyfter på saker i vårt hus kilar det OFTA iväg en spindel...) Och det var rätt skönt att ut och köra en liten sväng med rutorna nere och njuta av det vackra sommarlandskapet...... :)

Nu sitter jag här med dagens första glas cava och njuter av lugnet.... :love:
 
Har letat papper jag behöver ha.
La dem på ett säkert ställe i flytten, men nu kommer jag inte ihåg var...
Nåja kan beställa nya så ingen kris så sett.
 
Underbart. Slappade hela förmiddagen och lagom tills det började bli dags att faktiskt göra saker så bestämde sig min mage för att krascha :( Vet inte om jag råkat äta något dumt eller så, men fick ta en Alvedon för att det gjorde så sinnessjukt ont också. Ligger nu på en filt på golvet och vilar, klarar inte av att göra något annat...
 
De är ett jätte fint ställe. Södertuna slott 👍 De har abonnerat hela helgen 😅 Ligger liksom lite lagom avsides och lugnt och skönt. Helt enkelt perfekt för att hålla bröllop osv, vet att de besökte flera olika ställen innan de bestämde sig för just de här 😊 De ville att gästerna ska kunna välja på olika aktiviteter under dagen medan de gör sig i ordning för vigsel i eftermiddag/kväll. Så man kan bada, spela tennis osv för dem som orkar de idag 🤣

Och jag tyckte de var lite extra roligt att de gjort om de gamla stallet till festlokal. All inredning är kvar som de såg ut från början men i spiltorna har man ställt bord och bänkar. Och boxarna har man gjort om till en bar och den andra till en scen 😅 Jag gillar ju de historiska.

Själv tänkte jag ligga i skuggan på mitt rum och läsa en bok nu för att orka med kvällen 😅
Vad roligt att ni är där! Det är i mina trakter men jag har inte varit där än (nyinflyttad). Tänkte passa in deras afternoon tea som ska vara fantastiskt till hösten. :d
 
Har stängt alla fönster och dörrar och satt luft/luftpumpen på 22 grader :D

Har tom orkat dammsuga och torka under matbordet (där katterna äter sina byten och lämnar väl valda delar). Ska försöka ta mig igenom större delen av huset i snigeltempo.
 
Ett svettigt och dammigt göra. Men den positiva nyheten är att rötan inte gick så djupt att vi måste byta några syllar. :banana:

20210717_145840.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp