Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har det helt underbart i Funäsfjällen, nackdel dock med sol och kyliga vindar, jag lyckades bränna mig rejält i nacken igår. 😳 i natt blev det inte mycket sömn, ville har bökat och stökat och måste ha fått in någon skit i högerörat som störde. Nu vid halv fem gick jag upp och har försökt hjälpa honom med öronrengöring och nu verkar det faktiskt ha hjälpt så vi kanske får sova lite till.
 
Godmorgon. Jag fryser! :nailbiting: Har bara ett lakan utan täcke i på mig när jag sover nu när det varit så varmt och i natt var det uppenbart för lite. Vill dock inte tassa upp och hämta ett täcke för då vaknar nog sambon. Han kan få sova lite till.
 
Vi ska iväg och greja vid skjutbanan sen vid 9 så jag tänkte att jag ändå kan gå upp ännu tidigare och rida innan värmen. Ätit frukost och snart druckit upp kaffet så ska jag gå ut sen :)
Först promenad med min konvalescenshäst och sen ett pass på banan med den andra. I em ska jag med en kompis och provrida en häst.
 
Väcktes brutalt av att A sparkade omkull soffbordet i sömnen. Hon sover på soffan nu när det är så varmt pga morgonsol och sämre vädring i hennes rum. Hon har dock inte märkt något alls utan sover som jag en gris 🤷‍♀️
 
Hunden väckte mig tidigt. Han tyckte jag sov för länge...
Sitter ner och fryser lite. Känns nästan lyxigt efter all hetta. 17 grader ute och 19 inne efter att ha ha öppet överallt hela natten.

Tur man bor på landet och har larmande hund. Dörr öppen till kontoret där jag har dator och annat. :) Tänkte på det när jag gick och la mig. Att jag aldrig skulle haft dörren öppen sådär mitt i ett villaområde.
 
Hunden väckte mig tidigt. Han tyckte jag sov för länge...
Sitter ner och fryser lite. Känns nästan lyxigt efter all hetta. 17 grader ute och 19 inne efter att ha ha öppet överallt hela natten.

Tur man bor på landet och har larmande hund. Dörr öppen till kontoret där jag har dator och annat. :) Tänkte på det när jag gick och la mig. Att jag aldrig skulle haft dörren öppen sådär mitt i ett villaområde.

Katten tyckte jag sovit för länge vid 5-snåret... men hon fick faktiskt vänta :meh:
 
Frukost äten, nu mot tvättstugan.
jag har planerat en tre fronts attack.
Svart, Vit, och färgat. med möjlighet av förstärkning av frotte som uppföljning.
attackvinkeln kommer vara en huvud påtryckning på 40´ C med colour och vit tvätts metoden punkt förstärkt med fläckborttagning.
Operationens huvuddel kommer avslutande operationer ske med mekanisk ventilation.
Operation fläckfri påbörjas 0900.
 
Vaknade vid 6-tiden, matade och rastade hundarna, kände mig ändå trött men det var svårt att sova i sovrummet. Sååå jag tog en sovsäck och la mig i soffan på balkongen. Det var SÅ skönt och där gick det att sova lite :D Ena hunden låg vid mina fötter och tyckte det hela var hur mysigt som helst.

Nu blir det frukost. Känner verkligen för en lugn dag idag. Är så vansinnigt trött i hela kroppen efter den här veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp