Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Andas svensk luft för första gången på nästan ett år och kan knappt tro att det är sant, att vi faktiskt lyckades ta oss hit. Helt utan strul dessutom! Jag är så lycklig men lyckligast av alla är nog nästan min sambo. Och mamma. :D

Samtidigt har min blivande brorson fått för sig att 4 veckor för tidigt är helt socialt accepterat att komma, så min stackars svägerska har fått ta in på Ystads lasarett istället för "hemmasjukhuset" (3h bilresa bort) då värkarna drog igång under middagen i mina föräldrars sommarhus igår. Inte kul för en förstföderska, att bli så överraskad när man dessutom är så långt ifrån hemma! Som tur är hade de varit förutseende nog att åtminstone packa med sig en BB-väska ner, om det nu skulle råka dra igång mer än två veckor för tidigt. Jag som var lite orolig för att den lille krabaten inte skulle hinna födas innan jag åker härifrån i slutet av augusti - nu ser det ut som att jag kommer att bli faster redan under morgondagen! :eek: :love:

Bra timing på sätt och vis, men det har varit ett lite onödigt dramatiskt dygn inom min familj! :nailbiting:
 
Ligger på soffan hos särbo. Har varit upprörd tillräckligt idag känner jag. Och han har sett mitt blåmärke jag försökte tvätta bort imorse( trodde de var skit och inga linser i ögonen)
 
Det är rätt fascinerande att alla runt omkring mig vet att jag älskar Hilma af Klint, så pass att jag får flera meddelanden om att de ska prata om henne på ett Tv-program så jag inte missar det. 😅

Åh, jag tycker hon är spännande också även om hennes konst inte rakt av är my cup of tea. Men som sagt, intressant. Jag är mer för Tyra Kleen.
 
Var och kollade på lokalen på den fina gatan. Så fin lokal. Högt i tak, fräscht, vitt.... Jag ska dela den med en filmarbetare och en modedesigner. Men nästan så att jag tänker att den blir lite för "fin" för mig. Jag gillar ju att spela svinhög dålig musik, måla yvigt, måla mig själv i ansiktet osv...
Kom hem till mitt kära hus och stötte på en styrelsemedlem. Berättade om att jag kollat på ateljeplats. Han bara "Nej men Törnis du kan ju inte LÄMNA OSS!!!!" Så nu har huset snickrat ihop en deal åt mig för att jag ska stanna kvar haha :rofl:

(Ja alltså ni vet ju att mitt hus är mer eller mindre en SEKT man inte lämnar :rofl: )

Så nu är alternativet:

1. Dela lyxig lokal på fina gatan. Fördel, är en representativ lokal om en tex vill ta dit kunder. Ser bättre ut. Dyrare månadskostnad.
2. Ha en egen iofs ganska sunkig lokal i mitt hus. Betydligt större utrymme, där jag kan rumstera fritt, men kanske inget ställe en tar dit kunder och minglar. Billigare och smidigt att vara i huset.
 
Tvåtusen saker uträttade idag men vi har även hunnit bada och se på film :)
Dottern och C-ponnyhingsten fick prova en dressyrsadel jag hade i förrådet. Inte toppenbra storlek men det får duga för något pass per vecka :)

IMG_20210716_222757_737.webp
 
Var och kollade på lokalen på den fina gatan. Så fin lokal. Högt i tak, fräscht, vitt.... Jag ska dela den med en filmarbetare och en modedesigner. Men nästan så att jag tänker att den blir lite för "fin" för mig. Jag gillar ju att spela svinhög dålig musik, måla yvigt, måla mig själv i ansiktet osv...
Kom hem till mitt kära hus och stötte på en styrelsemedlem. Berättade om att jag kollat på ateljeplats. Han bara "Nej men Törnis du kan ju inte LÄMNA OSS!!!!" Så nu har huset snickrat ihop en deal åt mig för att jag ska stanna kvar haha :rofl:

(Ja alltså ni vet ju att mitt hus är mer eller mindre en SEKT man inte lämnar :rofl: )

Så nu är alternativet:

1. Dela lyxig lokal på fina gatan. Fördel, är en representativ lokal om en tex vill ta dit kunder. Ser bättre ut. Dyrare månadskostnad.
2. Ha en egen iofs ganska sunkig lokal i mitt hus. Betydligt större utrymme, där jag kan rumstera fritt, men kanske inget ställe en tar dit kunder och minglar. Billigare och smidigt att vara i huset.
Jag skulle valt billigt och större, utrymme betyder mycket för mig i en ateljé. Finns dessutom få jag skulle vilja dela ateljé med, skönt att jobba ostört.
 
Ok! Jag har själv tänkt göra en dusch ute men vet inte riktigt hur. Tänkte med tempererat vatten med solceller eller liknande :)

Medan vi väntar på kommunalt vatten och avlopp, och så har gjort i fem-sex år, kör vi med en portabel dusch från Biltema. En vattenkokare kokhett vatten och resten kallvatten i en tioliters hink räcker till en ljuuuvlig dusch och hårtvätt. (Ja, jag har mycket kort hår...) Duscha varmt ett par gånger i veckan blir rena rama lyxen som komplement till bad i sjön.

Ej snyggt, ej charmigt, men praktiskt!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210716-223649_Chrome.webp
    Screenshot_20210716-223649_Chrome.webp
    36,2 KB · Visningar: 29
Var och kollade på lokalen på den fina gatan. Så fin lokal. Högt i tak, fräscht, vitt.... Jag ska dela den med en filmarbetare och en modedesigner. Men nästan så att jag tänker att den blir lite för "fin" för mig. Jag gillar ju att spela svinhög dålig musik, måla yvigt, måla mig själv i ansiktet osv...
Kom hem till mitt kära hus och stötte på en styrelsemedlem. Berättade om att jag kollat på ateljeplats. Han bara "Nej men Törnis du kan ju inte LÄMNA OSS!!!!" Så nu har huset snickrat ihop en deal åt mig för att jag ska stanna kvar haha :rofl:

(Ja alltså ni vet ju att mitt hus är mer eller mindre en SEKT man inte lämnar :rofl: )

Så nu är alternativet:

1. Dela lyxig lokal på fina gatan. Fördel, är en representativ lokal om en tex vill ta dit kunder. Ser bättre ut. Dyrare månadskostnad.
2. Ha en egen iofs ganska sunkig lokal i mitt hus. Betydligt större utrymme, där jag kan rumstera fritt, men kanske inget ställe en tar dit kunder och minglar. Billigare och smidigt att vara i huset.
Om den lyxiga lokalen känns "för fin", finns det inte risk då också att kreativiteten blir lidande? Jag vet att jag själv är som mest kreativ i miljöer där jag trivs och kan slappna av, vilket inte nödvändigtvis är de miljöer som folk i allmänhet ser som "finast och bäst". Kan vara värt att ha i åtanke iaf :)
 
Ska hjälpa morsan att hitta en ny radio att ha på bordet bredvid sängen. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Den ska inte vara ansluten till någon dator, inte ha touch-skärm eller andra tjusiga påhitt.

Det ska vara något som är lämpat för en person som inte ser så bra, något med tydliga knappar, möjlighet att ställa in så att olika radiokanaler ligger på olika knappar.. Och såklart ett hyfsat ljud. That's it. Det som i mina ögon borde vara enkelt är skitsvårt att hitta.

Har nu hittat en som ser ut att ha knappar iaf. Önskar bara att det kunde finnas något lika praktiskt som var åtminstone liiiite mindre svinfult :angel:
721453_33468.tif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp