Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska hjälpa morsan att hitta en ny radio att ha på bordet bredvid sängen. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Den ska inte vara ansluten till någon dator, inte ha touch-skärm eller andra tjusiga påhitt.

Det ska vara något som är lämpat för en person som inte ser så bra, något med tydliga knappar, möjlighet att ställa in så att olika radiokanaler ligger på olika knappar.. Och såklart ett hyfsat ljud. That's it. Det som i mina ögon borde vara enkelt är skitsvårt att hitta.

Har nu hittat en som ser ut att ha knappar iaf. Önskar bara att det kunde finnas något lika praktiskt som var åtminstone liiiite mindre svinfult :angel:
721453_33468.tif
https://www.webhallen.com/se/produc...AtNwGK6yI6mDIVBUlObV5qbDGO20LXthoCdY0QAvD_BwE
Denna kanse kan funka?
 
Ska hjälpa morsan att hitta en ny radio att ha på bordet bredvid sängen. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Den ska inte vara ansluten till någon dator, inte ha touch-skärm eller andra tjusiga påhitt.

Det ska vara något som är lämpat för en person som inte ser så bra, något med tydliga knappar, möjlighet att ställa in så att olika radiokanaler ligger på olika knappar.. Och såklart ett hyfsat ljud. That's it. Det som i mina ögon borde vara enkelt är skitsvårt att hitta.

Har nu hittat en som ser ut att ha knappar iaf. Önskar bara att det kunde finnas något lika praktiskt som var åtminstone liiiite mindre svinfult :angel:
721453_33468.tif
Eller om man för del en mer klassisk variant
https://www.conrad.se/p/vaeskradio-...s&utm_source=google&utm_term=2189602&vat=true
 
Om den lyxiga lokalen känns "för fin", finns det inte risk då också att kreativiteten blir lidande? Jag vet att jag själv är som mest kreativ i miljöer där jag trivs och kan slappna av, vilket inte nödvändigtvis är de miljöer som folk i allmänhet ser som "finast och bäst". Kan vara värt att ha i åtanke iaf :)
Jag tänker lite så. Och också på svängrummet. Det rum jag målar i nu är ungefär lika stort som lokalen jag ska dela.
Där kan jag också med gott samvete slipa, fernissa osv utan att ngn sitter invid och blir kvävd typ.

Jag har ju skojat om alla galningar i mitt hus. Pensionärer som kommer ner och snackar, ”Ladd-Erik” som springer runt i cirklar och vill erbjuda all möjlig ”hjälp” (men allt han någonsin gör går alltid åt helvetet 😅 ). Det tar inte en sekund att få hjälp av någon. När mitt staffli gick sönder snickrade en granne en arbetsbänk till mig.
 
Jag tänker lite så. Och också på svängrummet. Det rum jag målar i nu är ungefär lika stort som lokalen jag ska dela.
Där kan jag också med gott samvete slipa, fernissa osv utan att ngn sitter invid och blir kvävd typ.

Jag har ju skojat om alla galningar i mitt hus. Pensionärer som kommer ner och snackar, ”Ladd-Erik” som springer runt i cirklar och vill erbjuda all möjlig hjälp (men allt han någonsin gör går alltid åt helvetet 😅 ). Det tar inte en sekund att få hjälp av någon. När mitt staffli gick sönder snickrade en granne en arbetsbänk till mig.
Dåså. Stanna i ditt hus :D
 
Jag tänker lite så. Och också på svängrummet. Det rum jag målar i nu är ungefär lika stort som lokalen jag ska dela.
Där kan jag också med gott samvete slipa, fernissa osv utan att ngn sitter invid och blir kvävd typ.

Jag har ju skojat om alla galningar i mitt hus. Pensionärer som kommer ner och snackar, ”Ladd-Erik” som springer runt i cirklar och vill erbjuda all möjlig hjälp (men allt han någonsin gör går alltid åt helvetet 😅 ). Det tar inte en sekund att få hjälp av någon. När mitt staffli gick sönder snickrade en granne en arbetsbänk till mig.
Det är guld värt att ha såna grannar!
 
Tyckte det prasslade i buskaget nedanför altanen, smyger fram och där står två älgar och mumsar :) Min familj, som tycker att jag bor på landet, hade varit väldigt fascinerade över alla vilda djur runt i kring oss:p (Men jag tycker å andra sidan att jag bor rätt ”centralt” ändå, 7 min till centralorten och dessutom granne i tomtgränsen)
 
Skritt och klättring på schemat för min guldhäst idag 😍. Jag blev tvungen att sitta av vid ett tillfälle och sen upp igen. Jisses, det var inte igår jag satt upp från marken, tur det inte är är så långt upp 😂. En av fördelarna med att rida "stor häst" I ponnyhöjd 😜. Härlig kvällssol vid stallet 😍 och gissa om tacos och cider smakar extra gott (som blev klart lite sent om sider 😄) efter ridning i sommarvärmen 😋.
 
Jösses! Så nu ligger jag i sängen efter en upptagen dag och kväll med lite kortspel med min syster :heart
Tankarna har gått runt i mitt huvud efter att jag kom fram. Det är hemmatamt som vanligt osv, men sedan tanken slängdes in i mitt huvud om att min mamma och faster diskuterat sommarstället och sälja det så har jag funderat på det. Det kändes först sorgligt och jag ville åka ned hit för säkerhets skull nu utifall något händer.
Nu när jag är här så tittade jag runt lite och såg de slitna detaljerna och hmm. Jag har länge haft bilden i huvudet av stället som ett någorlunda renoverat ställe, men nu påminde min mamma mig om att det är faktiskt ungefär 20 år sedan för de renoverade delarna. Blev lite överraskad men det är ju sant, och saker hinner bli lite slitna på den tiden.
Under kvällen så har jag känt mera att stället innehåller goda minnen med mina nära och kära, men det är inte liksom ... huset i sig. Och att det började t.o.m kännas som att jag började bli redo att ... gå vidare?
Lite läskigt, men främst känns det hälsosamt och något som kan ske i min takt trots allt. Jag var lite orolig över att det skulle kännas smärtsamt. Men det är snarare minnena och nu när min pappa är sjuk så är inte alla delar lika underhållna som under min barndom, så det börjar snarare kännas sorgligt.
Jag tycker dock fortfarande om naturen här :heart
 
Nedbäddad i sängen 😅 Brudparet hade bestämt att klockan 01.00 så var de slut serverat ifrån baren idag .Tror de vill ha sina gäster hyfsat fräscha i morgon 😂 Äsch gick upp till mitt rum strax efter klockan tolv så.

Men alltid svårt att inte sova hemma, inga katter och okända ljud. Dock skön säng så får hoppas sömnen infinner sig knappt sovit på en vecka och äntligen är de svalt (!) Att jag skulle behöva åka till ett slott för att få lite kyla 😆 Tänkte försöka äta frukost tidigt och sedan ägna förmiddagen åt att vila mig i form med en bok fram till vigseln på eftermiddagen.
 
Nedbäddad i sängen 😅 Brudparet hade bestämt att klockan 01.00 så var de slut serverat ifrån baren idag .Tror de vill ha sina gäster hyfsat fräscha i morgon 😂 Äsch gick upp till mitt rum strax efter klockan tolv så.

Men alltid svårt att inte sova hemma, inga katter och okända ljud. Dock skön säng så får hoppas sömnen infinner sig knappt sovit på en vecka och äntligen är de svalt (!) Att jag skulle behöva åka till ett slott för att få lite kyla 😆 Tänkte försöka äta frukost tidigt och sedan ägna förmiddagen åt att vila mig i form med en bok fram till vigseln på eftermiddagen.
Ooh, låter så lyxigt! Ta lite foton 🤩 jag har länge velat besöka och sova på ett sånt ställe någon natt, så jag undrar om det är värt det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp