Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på verandan och tittar på marsvinen som är ute nu innan det blir för varmt.
Luna.webp
 
Alldeles korrekt :) Jag och 27-åringen åker söderut igen på tisdag men unga fröken ska fortsätta norrut på Svea- och Norrlandstour med sin mormor och morfar :)
Aha, jo förstod att ni är på väg hitåt till dina föräldrar 😊. Vad mysigt för henne :). Jag har många minnen från resor med husvagn uppåt i landet med mormor och morfar när jag var runt din dotters ålder :love:.
 
Åh, herregud hur ORKAR folk (citat från DN angående trängsel kring skånska stränder) :wtf::

I fjol utbröt kaos på och i anslutning till flera parkeringar vid Österlens mest populära badplatser. Nere i Knäbäckshusen och vid Stenshuvuds nationalpark i Simrishamns kommun ledde trafiksituationen vid några tillfällen till slagsmål och hot.

För att förekomma denna situation i år har nationalparken hyrt in väktare till den största parkeringen, vilket har gett önskat effekt.


OCH:

Vi är luttrade vid det här laget. Ystad kommun har alltid högt tryck under somrarna men de senaste åren har det varit exceptionellt. Och jag ska säga dig att så många husbilar som jag sett i år har jag inte sett i hela mitt liv. Och då är jag ändå 60 år. Det måste ha att göra med pandemin.


Jag håller mig LÅNGT därifrån..... :nailbiting:
 
Vad göra idag då? Kolla lite ridsport från Falsterbo förmodligen. Den börjar kl 15:15, ser jag. Dricka upp mitt bubbel innan det blir dåligt - viktigt ( :D ). Skriva lite mer. Kanske börja på någon ny bok. Jag har fortfarande bokhyllan full av Sofie Sarenbrant och Emelie Schepp. Om det håller sig mulet kanske det ev blir en promenad. Men trots att det är mulet är det väldigt, väldigt varmt ändå pga att det är så kvavt. Det stod 23 grader på termometern, men det kändes som BETYDLIGT mer när jag var ute och fixade hos hästarna för en stund sedan..... Hela jag blev genomklibbig.... :nailbiting:
 
Ooh, låter så lyxigt! Ta lite foton 🤩 jag har länge velat besöka och sova på ett sånt ställe någon natt, så jag undrar om det är värt det?
De är ett jätte fint ställe. Södertuna slott 👍 De har abonnerat hela helgen 😅 Ligger liksom lite lagom avsides och lugnt och skönt. Helt enkelt perfekt för att hålla bröllop osv, vet att de besökte flera olika ställen innan de bestämde sig för just de här 😊 De ville att gästerna ska kunna välja på olika aktiviteter under dagen medan de gör sig i ordning för vigsel i eftermiddag/kväll. Så man kan bada, spela tennis osv för dem som orkar de idag 🤣

Och jag tyckte de var lite extra roligt att de gjort om de gamla stallet till festlokal. All inredning är kvar som de såg ut från början men i spiltorna har man ställt bord och bänkar. Och boxarna har man gjort om till en bar och den andra till en scen 😅 Jag gillar ju de historiska.

Själv tänkte jag ligga i skuggan på mitt rum och läsa en bok nu för att orka med kvällen 😅
 
Sitter nyduschad med kall dryck i korsddraget på verandan och är i chock och försöker bearbeta det som nyss hänt. Plötsligt i morse fick jag ett ryck och utförde ett tungt skitgöra som jag borde ha gjort för tre, fyra år sen. Tre timmar i ett sträck, utan paus eller dryck, i 27-gradig värme. Svetten rann, den heltäckande overallen satt som ett korvskinn, myggor surrade, bromsarna var på hugget och jag kämpade på som ett litet djur. Och när jag säger skitgöra menar jag bokstavligen skit. I say no more.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp