Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte min hellerKluven helt klart Dock inte egentligen min typ av bok.
Never mind, skinnet lossnade lÀtt. DÀremot luktade den inte mumma direkt, men fÀrsk lax kanske inte luktar sÄ gott?Nej men det hÀr blev en slapp förmiddag⊠fÄr bli repris av gÄrdagen med lite mer aktivitet efter lunch!
Tror jag ska steka lax till lunch, visst kan man vÀl steka med skinnet pÄ? Köpte en hel laxssida.
Mja....fisk som luktar illa skulle jag nog inte vÄga Àta....Never mind, skinnet lossnade lÀtt. DÀremot luktade den inte mumma direkt, men fÀrsk lax kanske inte luktar sÄ gott?
Köper mest frystâŠ
Fast fisk luktar om den inte Àr superfÀrsk. Vi sÀger att lax fÄr ett datum pÄ sju dagar efter fÄngst. Dag 1-2 Àr den helt luktfri, men dag 5-6-7 luktar den lite. Inte konstigt alls. Den Àr fortfarande helt sÀker att Àta. (Jobbade med fisk under ett Är).Mja....fisk som luktar illa skulle jag nog inte vÄga Àta....
Mja....fisk som luktar illa skulle jag nog inte vÄga Àta....
Nej, jag blev lite skeptisk! Började googla och blev Ànnu mer skeptisk⊠vÀljer att gÄ tillbaka med den, ringde butiken och det gick braFast fisk luktar om den inte Àr superfÀrsk. Vi sÀger att lax fÄr ett datum pÄ sju dagar efter fÄngst. Dag 1-2 Àr den helt luktfri, men dag 5-6-7 luktar den lite. Inte konstigt alls. Den Àr fortfarande helt sÀker att Àta. (Jobbade med fisk under ett Är).
Ăr pĂ„ gymmet och taggar igĂ„ng för Gotlandshelg med âFanta & RosĂ©â i hörlurarna. PĂ„minner mig om en konversation i bilen upp till Ă re i vĂ„ras, nĂ€r jag högljutt beklagade mig över att min man inte visste att âDu mĂ„ste finnasâ Ă€r en cover eller ens vem Helen Sjöholm var. Min vĂ€n svarade âFattar vad du menar. Jag kĂ€nner en tjej som fram till för ett Ă„r sen inte kĂ€nde till fanta och rosĂ©, varken drycken eller lĂ„ten.â
Jag kan vÀl inte rÄ för att jag Àr kultiverad
Eh, kultiverad Àr kanske ett ord för det...
Ja, jag hade i varje fall varit mer skamsen om jag inte kĂ€nde till Kristina frĂ„n DuvemĂ„la Ă€n att jag inte kĂ€nde till Fanta & RosĂ© Fick det förklarat för mig att det var det man âju drack och festade till nĂ€r man var ungâ. KĂ€nns inte igen. Vi drack rödvin (om Ă€n pissigt sĂ„dant ) och lyssnade pĂ„ Patti Smith, The Doors och Debussy.
Jag bor ju i Norrland sÄ jag drack sjÀlvklart grogg pÄ Fanta exotic och vodka Explorer.Rödvin (sÀllan riktigt dÄligt, var vÀl en vinsnobb redan dÄ ), britpop och hardcore/grunge var det för mig
/pluggade i U-a 1995-2000