Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fastnade i där kräftorna sjunger. Kan inte bestämma mig för om den är bra eller inte. Eller så blev den så upphajpad när den kom ut O_o:idea:
Men läst mer en halva så lika bra att läsa klart den 🤨
 
Jag och katten fick nästan en ny inneboende :)

IMG_20210727_045303.jpg
 
Försöker klura ut hur jag ska göra med lunchen idag... Kör rakt förbi här ute på rundan och brukar därför passa på att ta lunch då under de dagarna, blir betydligt smidigare så än att behöva baka i restiden i lunchtiden (har ingen lång lunch och vill gärna hinna äta hyfsat ordentligt också). MEN idag ska jag ha med mig en nykomling som jag lär upp. Nykomlings första dag var igår, så jag kan inte gärna lämna personen ute och säga "Hejdå, klara dig själv, nu sticker jag på lunch!". Samtidigt vill jag gärna hinna äta något.

Funderar på att dela upp lunchen i två, ta lite tid till att rasta hundarna där nykomling får vara själv, det skulle bara ta någon minut och är inget konstigt, och sedan äta när jag kommer tillbaka till jobbet. Tror det på något sätt blir det minst stressiga alternativet, om än ett av de otrevligare (tycker inte om att äta på jobbet). Slutar så tidigt idag att hundarna inte blir ensamma länge alls även om jag gör så.
 
Trött och har ont i kroppen. Dricker te och svettas ihjäl, nu är det 30 grader här nere i valvet redan på morgonen så lär få runt 32 grader eller något i dag.
Jag förstår verkligen inte hur man kunde komma på idén att bygga en skola, och inte sätta in någon möjlighet att värma upp den eller kyla ner den? Det är ju olidligt varmt på sommaren och iskallt på vintern. Dessutom, att bara sätta in ventilation i några få rum? Vill gärna att personen som valde bort det trampar i hundbajs dagligen i ett år tack.
 
Trött och har ont i kroppen. Dricker te och svettas ihjäl, nu är det 30 grader här nere i valvet redan på morgonen så lär få runt 32 grader eller något i dag.
Jag förstår verkligen inte hur man kunde komma på idén att bygga en skola, och inte sätta in någon möjlighet att värma upp den eller kyla ner den? Det är ju olidligt varmt på sommaren och iskallt på vintern. Dessutom, att bara sätta in ventilation i några få rum? Vill gärna att personen som valde bort det trampar i hundbajs dagligen i ett år tack.
men det var nog billigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 413
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp