Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste jobba över både måndag och tisdag och har exakt noll lust. Ska träffa människor som suger mer energi än vad jag har just nu men det måste göras.

Från v 30 så tillkommer det fler kollegor än vad som går på semester, äntligen!

Och nu finns det någon form av plan för byte av golv + bjälklag + installation av vattenburen golvvärme och ny luft/vattenpump. Och byte av kök.

Det ska inte belasta min plånbok men en ny soffa åker jag nog på.
 
Kommit upp och fixat lite.
Undrar hur stel det är rimligt att bli av en säng?
Känns soam att jag inte kan vrida eller vända mig åt något håll. Nacke och ländrygg ska vi inte tala om. (Mm the joy of side sleeping.)
 
Uppfinner mat igen.
Av nödvändighet behövde jag koka squashsoppa (alla som odlat squash fattar varför :) )
Hittade ett recept på nätet som innehöll hälften grädde och hälften vaten. Eftersom jag bara hade en skvätt grädde och en öppnad kokosmjälk i kylen så blev det så.
Squash, lök och vitlök -allt från landet. Toppas med dill och sockerärtor.

Har goda förhoppningar på att det ska smaka bra.
 
Uppfinner mat igen.
Av nödvändighet behövde jag koka squashsoppa (alla som odlat squash fattar varför :) )
Hittade ett recept på nätet som innehöll hälften grädde och hälften vaten. Eftersom jag bara hade en skvätt grädde och en öppnad kokosmjälk i kylen så blev det så.
Squash, lök och vitlök -allt från landet. Toppas med dill och sockerärtor.

Har goda förhoppningar på att det ska smaka bra.
Jag fattar inte varför :confused1:
 
Uppfinner mat igen.
Av nödvändighet behövde jag koka squashsoppa (alla som odlat squash fattar varför :) )
Hittade ett recept på nätet som innehöll hälften grädde och hälften vaten. Eftersom jag bara hade en skvätt grädde och en öppnad kokosmjälk i kylen så blev det så.
Squash, lök och vitlök -allt från landet. Toppas med dill och sockerärtor.

Har goda förhoppningar på att det ska smaka bra.
Det låter väldigt gott. :d
 
Varit och handlat kattmat.
Nu väntar jag på att tvättmaskinen ska gå klart så jag kan torktumla
Sen slänga på kaffe åt kompisen som har lite rast på em.
Måste dammsuga med
 
Jag fattar inte varför :confused1:
Du har med andra ord inte odlat squash :D

Squash har en tendens att överdriva lie. Man får inte en eller två frukter. Man får ett eller två dussin frukter.
Sommartid riskerar man lätt att bli aningen squashförgiftad.
Vilket inte gör något eftersom det är så gott och man kan göra massor av olika mat av den.

Skulle man frysa in allt så skulle frysen snart bestå av enbart squash. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 982
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 425
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp