Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lat dag idag igen men är svalare iaf, dock började det blåsa rätt rejält. Aja, man vet vart man bor när det blåser iaf :rofl:

Har precis käkat lunch så slappar lite och ska sedan sätta igång med lite disk och fixa matlådor. Har ingen lust men är ju trevligt ha mat till jobbet imorgon... och blir nog gott, improviserad tacogratäng med champinjoner, paprika m.m. :d
 
Insåg just att jag borde köpt vaniljsås när jag var och handlade på fm. Vi har fina rabarber och hade tänkt göra paj någon dag. Idag hade passat bra eftersom vi inte kan göra så mycket medans spacklet torkar. Nåja, jag har en bok att läsa. :D
 
Du har med andra ord inte odlat squash :D

Squash har en tendens att överdriva lie. Man får inte en eller två frukter. Man får ett eller två dussin frukter.
Sommartid riskerar man lätt att bli aningen squashförgiftad.
Vilket inte gör något eftersom det är så gott och man kan göra massor av olika mat av den.

Skulle man frysa in allt så skulle frysen snart bestå av enbart squash. :rofl:
Jo jag har odlat squash en sommar för länge sen. Två plantor och det räckte i ca ett år för tre personer. (Det var hos mina föräldrar och de hade en stor extrafrys plus en mindre extrafrys om jag minns rätt).
 
Du har med andra ord inte odlat squash :D

Squash har en tendens att överdriva lie. Man får inte en eller två frukter. Man får ett eller två dussin frukter.
Sommartid riskerar man lätt att bli aningen squashförgiftad.
Vilket inte gör något eftersom det är så gott och man kan göra massor av olika mat av den.

Skulle man frysa in allt så skulle frysen snart bestå av enbart squash. :rofl:

... och när man efter ett smått maniskt squashtillagande eventuellt lyckas närma sig känslan "yes, nu är jag snart ikapp! Ska bara äta upp det dryga kilo som jag har i köket. Kämpa kämpa!" så under tiden man tänkt den tanken har det producerats (minst) två nya kilon jättesquash som glatt möter en nästa gång man kommer ut till odlingarna. :cautious:

Soppa är ett för mig ännu oprövat alternativ, det är det och den där falska ostkakan som står på vänt nu tror jag. Hoppas jag har någon björnbärssylt kvar i förråden, det är mums till vanlig ostkaka i alla fall.
 
... och när man efter ett smått maniskt squashtillagande eventuellt lyckas närma sig känslan "yes, nu är jag snart ikapp! Ska bara äta upp det dryga kilo som jag har i köket. Kämpa kämpa!" så under tiden man tänkt den tanken har det producerats (minst) två nya kilon jättesquash som glatt möter en nästa gång man kommer ut till odlingarna. :cautious:

Soppa är ett för mig ännu oprövat alternativ, det är det och den där falska ostkakan som står på vänt nu tror jag. Hoppas jag har någon björnbärssylt kvar i förråden, det är mums till vanlig ostkaka i alla fall.
Falsk ostkaka är mums :d . Den är så pass bra att man kan lura en köttätare som vägrar äta grönsaker med den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 983
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 425
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp