Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hjälpt grannen att kolla till hästarna nu på morgonen för att dom är iväg.

Pratar med gubben i lugn och ro och låter bildörren vara öppen, hör en broms komma flygandes. Tänker jaja den flög vidare. Hoppar in o bilen igen hör ett surrande ljud i bilen tittar på passagerarsidans dörr på insidan jo där flyger bromsen. Jag öppnar dörren och säger ut. Gubben bara vem skäller du nu på.

Vem vill ha en broms inne i bilen , inte jag
 
En sista lång dag på jobbet innan semestern. En lite tråkig sak fast ändå kul är att jag och en extrajobbare som aldrig riktigt klickat har klickat som tusan de senaste dagarna och nu kommer vi nog inte jobba mer för hon slutar sen. 😒
 
En kollega har sagt upp sig och ett flertal andra söker nytt jobb (även jag). En industri i byn ska utöka så de söker folk = många bra undersköterskor med driv söker sig dit 🙃 Man orkar helt enkelt inte bli pissad på längre. Dåligt ledarskap kan verkligen förstöra en arbetsplats. Vem ska jobba i äldreomsorgen egentligen?
 
Farvälen på jobbet har börjat. De som har ledig helg och så träffar jag en del för sista gången nu.
Har aldrig förr så mkt uppskattning som nu. Är nog bra att farvälen dras ut över flera dagar. Annars skulle jag bli helt förstörd tror jag.

Jag kommunicerar ju och samarbetar med otroligt många olika kollegor på de olika skiften. Sammantaget blir det väldigt många personer.
Det är ju många som löpande visat uppskattning. Men nu är det alla på en gång liksom.

Det är så många kollegor jag kommer sakna...
Tror ni jag kan hålla mig från att grina när jag säger det sista hejdå på måndag morgon? 😇
 
Jag har hosta :arghh: Inte ett enda symtom i övrigt. Misstänker det kan va orsakat av all fläkt och vädring, har dessutom slutat med allergitabletterna... Ska ta en tablett och hoppas det försvinner sedan, nyste en del igår också 🤔 Men störigt, jag skulle en sväng på stan idag :(

Aja, bara se vad som händer. Jag äter iaf glass just nu, efter det ska jag stänga in katterna igen medan jag vädrar och äter "riktig" frukost :)
 
Noterade att Marodören -dvs dotterns katt- sitter i hundgården med tjejerna, så han har tydligen skuttat från balkongen i hopp om frihet eftersom tråkmatte -dvs jag- inte behagat ställa upp ytterdörren än. Drömmen om frihet blev kortvarig :D

20210716_082846.webp
 
Tittar i medicinskåpet och inser att jag har nästan slut på en viktig medicin. Så jag måste åka till apoteket. Orka :arghh:
Jag var på vift större delen av dagen igår och det brukar innebära att jag behöver vila en dag efteråt.

Nåväl, får försöka samla ihop lite ärenden och få undan mer om jag ändå ska starta bilen och åka iväg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 397
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 420
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp