Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger i sängen med öppet fönster och njuter, det blåser lagoma vindar :) Skulle vilja sova såhär men katterna gnäller med jämna mellanrum trots de har resten av lägenheten att va på. Kattnätet kommer i början av nästa vecka iaf och jag tog lite extra för att göra ett fönster till sovrummet också :up:

Nu ska jag surfa lite och sen sova, är skönt trött idag :sleep:
 
Kände just ikväll att de ska bli jäkligt skönt att åka bort en hel helg ändå, behöver en paus hemifrån dock inte från min sambo eller våra älskade djur❣️
Pratade med sambon förut med som är iväg och jobbar. Borde sova men satte mig på balkongen en stund nu när de äntligen är svalt.
 
När det är 27 grader vid 20.30 kändes det mest lagom att skritta barbacka ner till sjön och låta pållan svalka sig. Men så kom de där jävla fettobromsarna. 2 st lyckades jag ha ihjäl men strax därpå cirkulerade 4 omkring oss! De asen är inte bara glädjedödare, de kan orsaka en potentiellt livsfarlig olycka när de plågar hästen ju ! Ville inte låta min häst utstå detta så red hem igen; vilket gick fint ända till hagen då hon plötsligt slog en tvärnit och eftersom jag kom på lite glid med hala byxor kunde jag lika gärna sitta av elegant 😅✌. Var ju halvvägs till badet (samma sjö längre bort) så mötte upp sambon för ett sent kvällsdopp 😍. Så otroligt varmt det var i sjön partivis! 😍.
 
Dags att försöka sova. Är 21+ ute och kvalmigt inne. Vet inte om gårdagens åskoväder hjälpte så mycket?
Behöver verkligen försöka få i lite myggnät i flnsyer/dörr så jag kan vädra ur på kvällarna utan att få in massa terrorister.

Blev en liten shoppingtur idag. Lyckades med att inte köpa något förutom det jag tänkt. Det enda extra som kom med hem var 3 krukor från Återbruket när vi var förbi återvinningen och pantade.
 
Kan inte sova så lyssnar på Hovavtryck med Matteus. Han har träffat Hasse Backe. Intressant avsnitt ☺️ Lagom och lyssna på vid den här tiden, brukar oftast lyssna när jag är i stallet i vanliga fall.
 
Har var det 30*C i dag ... som de flesta dagar. Jag ar sa oerhort glad att vi har central AC och att kall luften blaser in tyst och forsiktigt. Det har inte fegnat sedan 28de Maj och da var det ett mycket kort och stilla varregn och forsta gangen det regnade pa tva veckor. I vanliga fall slutar det att regna i slutet pa Juni och inte har vi varmeboljor till 50*C heller. Det ar lika varmt som i death valley, och sa varm ska det verkligen inte vara i Oregon.
Redan nu maste vi vattna traden i var tradgard, de borjar sloka. I vanliga fall klarar de sig bra till mitten pa Augusti innan vi behover vattna. (en hink vatten som sakta lacker genom ett litet hal varannan dag i vanliga fall, nar det ar riktigt varmt tva ganger om dagen)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 419
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp