Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon släpps min bok som e-bok på streamingtjänster och hos digitala återförsäljare :up:. Jag måste iväg och köpa lite bubbel tror jag :D !!

Da ar det verkligen dags att du talar om titeln pa boken ... och skickar pm om var man kan hitta den. :p

Har ar det inte sa himla varmt just nu. Den har veckan ar nattemperaturerna mellan 9-11*C och vi gar inte over 30*C en enda dag, sager de ... och har brukar prognosen stamma. Med tanke pa att vi hade en varmebolja dar en massa manniskor dog och den officiella temperaturen var mellan 48*C och 50*C ... sa kanns det riktigt svalt och skont nu med 30*C.🤔
 
Har just slagit ihop jobbdatorn för dagen och tänkte gå in och packa färdigt samt fixa lite allmänt inför resan, men kom fram till att det definitivt behövs ett glas rosé och en liten skål chips först.
 
Jag är i behov av en dusch igen :meh: men fick upp en hel del, o nu har jag tagit mig fram till skåpen i hallen där bl.a. städskåpet är så nu blir det lättare att placera grejer :up:

Har beställt hem en pizza för jag vägrar sätta på spisen idag! Blir riktigt gott, också blir det till att titta på Lost :laugh:
 
IMG_20210715_182805_088.jpg

Morrhoppan har sagt upp sig i värmen är på god väg jag med 😬 Tur hon ligger i skuggan iaf. Hon har legat ute på balkongen och sovit ett par timmar med men hon flytta in under blommorna 😆
 
Behövde handla lite så gick in på närbutiken och det allra bästa var svalkan där inne en stund 😍. Det näst bästa är att det fortfarande fanns jordgubbar (iofs fick jag slänga några ruttna hemma, synd att jordgubbar har så kort säsong 😍). Värmen är å andra sidan en perfekt ursäkt för att börja äta godis- lakrits igen 😋😁. Har ju blivit så mycket glass hittills denna varma sommar så åt inte godis på 1,5 månad (!). Chokladen och lakritsen har jag saknat men "kemikaliegodis" eller "barngodis" som ssmbon kallar det var inte riktigt så gott faktiskt så det gjorde nog gott med en godispaus i alla fall 😁👍.
 
I år är jag VERKLIGEN glad att vi bestämde oss för att sätta upp poolen och fylla den. Jag har haft SÅ mycket användning av den, och nu lär det bli superhett i minst två dagar till = mer plaskande :) !! Det är en nästan en overklig känsla att ligga i vatten som håller exakt samma temperatur som luften.... Ikväll fick jag sällskap av katten, som promenerade att halvt varv på poolkanten - utan att trilla i :nailbiting: !
 
Duschat och ska börja dra mig till syster och förhoppningsvis katter som inte fått värmeslag - de är inomhus med mycket friskt vatten och kan ligga under sängen och soffan om de vill ha det svalt och mörkt.

Funderar på köpa en sushi på vägen hem. Att ens hacka ihop saker till en sallad känns inte så inspirerande just nu.
 
Tittade ut, jag är alltid lite rädd för att köra in i kanten. Behöver nog inte vara det :angel:
(Min bil är den vita)

Visa bifogad fil 73688
Påminner mig om när jag skulle börja fickparkera min första egna bil, en riktig liten pluttbil. Jag hittade en lucka som verkade stor nog, kämpade som en tok för att få in bilen, lyckades, kände mig stolt, kom ut och såg att jag hade enormt(!) med avstånd till bilarna framför och bakom :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 418
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp