Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle gärna ha fönstret öppet resten av natten medan jag sover, det är så skönt och doftar så gott ute! Men lägenhet på markplan, olåsbara fönster (dvs man kan inte ställa upp dem och förvänta sig att de stannar där) plus en döv sjusovare är nog inte så bra kombinationer :(:meh:

Finns massa ”fönster stoppar” att köpa!
Men du kanske är rädd för att ngn tar sig in?
 
Vi skulle haft besök idag. Men IOM att jag inte sovit på länge och sambon tyckte jag var så skör igår så tyckte han att jag behöver en till vilodag. Men han skyllde på att han behövde det. Så vi bokade om till imorgon istället. Då måste jag iaf upp tidigt för vaccination.
Gulle!❤️
Så jag ligger i sängen och lyssnar på ljudbok och vilar. ❤️
Så fint ❤️
Det är sånt här jag saknar, i mitt ”förhållande” skulle man helst bara skärpa till sig och sluta. En av anledningarna till att jag flyttar om en vecka 🙄

(ursäkta gnället)
 
Så fint ❤️
Det är sånt här jag saknar, i mitt ”förhållande” skulle man helst bara skärpa till sig och sluta. En av anledningarna till att jag flyttar om en vecka 🙄

(ursäkta gnället)
Ja, jag har ju bitit ihop och krigat länge nu. Och det kanske inte alltid är så smart. Men det är ju jag som valt det ändå.
Att säga till andra sånt kan ju verkligen bli många gånger mer fel än så. Du förtjänar bättre!
Hoppas det kommer kännas bättre för dig när du landat i ditt nya! ❤️
 
Installerad, och det blev ju riktigt snyggt också :up: ! Utgående färg som passade helt perfekt i vårt sovrum, och jag tror att det kommer att bli en hel del mörkare också :) !
20210612_133833.webp
 
Har bränt orimligt många kalorier på att leta efter stans systembolag med kortast kö. Allt under typ en halv kilometer var kort 😂

Har även krupit till korset pga gammal och sliten och 🥁 köpt ett par Birkenstock 🤪

Hann precis hem innan det spårade ut vädermässigt

C8B5CFE0-45B2-4DB6-B153-ABAEE1343564.webp
 
Har hjälpt min bror att pumpa däcken på hans cykel. Precis när vi var klara så ramlade en äldre kvinna ihop, så vi skyndade oss dit och såg att hon blödde ganska mycket på två ställen. Hon hade tvättlappar för sår i sin handväska, så vi försökte göra rent och stoppa blödningen. Sen kom en kille ut med papper, plåster och vatten. Någon minut senare kom en annan granne ut och sa att han kan skjutsa kvinnan till sjukhuset (det slutade inte blöda och ett av såren såg ganska illa ut).

Så vi la ett tryckförband (tror jag att det heter?) där det inte slutade blöda och nu är hon på väg till sjukhuset.

Tummen upp för våra grannar som ställer upp när det behövs :up::love:
 
Har försökt fixa till bättre ventilation idag i stallet. Den är ok men kan bli bättre. Problemet är att det där snöret man drar i för att öppna och stänga takventilen har gått sönder. Byggde en provisorisk ”upputtare” för att kunna öppna luckan. Men alltså fy vad bökigt det var! Höll nästan på att ge upp. Händerna värkte och massa damm som ramlade i ögon och hår.
Nu är det iaf öppen och det får den fortsätta att vara baske mig. Även vintertid.
Nu kaffe och en bulle!
 
🙄 Alltså jag kan tycka att åska är lite mysigt, men nu börjar det mest bli tradigt, det har mullrat runt om nu i två timmar, ibland kommer det närmare och ibland drar det sig bortåt.
Jag är glad att vi slippar. Först och främst är jag lite åskrädd, även om det har blivit bättre med åren, men framför allt är det så hattigt med att hålla på och dra ut kontakter och undra när man vågar sätta i allt igen. Det är ju inte så kul med ett förstört moden, till exempel..... Men lite regn hade jag inte sagt nej till. Det verkar som det enda vi får är en massa tråkig blåst - halv storm typ.... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
14 484
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp