Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta mig till IKEA idag och köpa rullgardin till sovrummet. Att ha bakom mörkläggningsgardinerna. Vårt sovrum är så litet att maken ständigt stöter till gardinerna med sitt täcke = gardinerna glipar och släpper in en massa ljus. Men med en rullgardin (eller, det är RINGBLOMMA jalusi som jag tänker köpa) som komplement så borde det ju hjälpa.... :up:
 
Sovit illa inatt.
Jag brände mig i solen igår. Det var väl typ 20 är sedan sist... Framförallt ansiktet bränner. Det ser inte så illa ut men det känns. 🙁

Ska vara ute idag också men det ska vara mulet hela dagen. Det tackar vi för.
Fortsatt trädgårdsjobb hos avkomman. Övriga styrkan kör flyttlass.
Tack och lov har vi god arbetsledning. Min Torsten hittade en polare. Det visade sig bo en hundkompis i huset intill.
1623480715105.webp
 
Har städat en bra stund nu. Behöver ta tag i att fixa avloppen (förra ägarna kan inte ha städat särskilt bra, absolut inte anlitat städfirma som de sa att de hade :cautious:)
Men jag tror jag fixar med det senare.

Typ en-två gånger i veckan plockar jag dessutom ut äckligt lila guck ur avrinningshålet i kylen. Jag gissar att de har haft vin, kanske sån där låda, som droppat mot bakre väggen i kylen. :meh: Tänker att om jag är envis och tar bort skiten så fort det ackumulerar (det kryper verkligen upp ur hålet) kanske jag får bort allt till slut. :banghead:
Hursomhelst har lukten och klimatet inne i kylen förbättrats avsevärt sedan jag började greja med det där gucket.:up:
 
Håller på att städa. Känns sjukt att skriva att jag längtat efter att städa, men då jag och min man har olika nivåer så har jag fått stå ut med damm, kladdiga fingeravtryck på dörrposter osv. Men NU äntligen mår jag tillräckligt bra för att städa bort allt :D
 
Har städat en bra stund nu. Behöver ta tag i att fixa avloppen (förra ägarna kan inte ha städat särskilt bra, absolut inte anlitat städfirma som de sa att de hade :cautious:)
Men jag tror jag fixar med det senare.

Typ en-två gånger i veckan plockar jag dessutom ut äckligt lila guck ur avrinningshålet i kylen. Jag gissar att de har haft vin, kanske sån där låda, som droppat mot bakre väggen i kylen. :meh: Tänker att om jag är envis och tar bort skiten så fort det ackumulerar (det kryper verkligen upp ur hålet) kanske jag får bort allt till slut. :banghead:
Hursomhelst har lukten och klimatet inne i kylen förbättrats avsevärt sedan jag började greja med det där gucket.:up:
Blä för att ta reda på andras guck! :yuck:
 
Funderar på vad jag ska hitta på idag.
"Hemma själv" då pappa jobbar.

Blir nog att åka till hans jobb och passa på och dammsuga bilen i lugn och ro. 😋 Sen ska jag se om jag hittar någon biltvätt. Service på tisdag så lika bra och städa ur bilen till dess. Tänkte passa på innan jag åker hem imorgon då jag inte kommer ha tid innan och göra det på hemmaplan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
14 484
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 125
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp