Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har skrivit en lista på saker jag vill göra under semestern. Tänker att det blir lättare att få saker gjorda om jag faktiskt har koll på saker, så att det inte blir "Öhm, vad ska jag göra nu?!" och så händer inget förrän kvällen (det är lite så jag brukar fungera annars). Det känns bra. Jag vill verkligen inte planera min semester speciellt noga, men vill samtidigt inte spendera den med att ligga i sängen och rulla tummarna.

Har även skrivit liten semesterdagbok. Tänker försöka skriva lite om de roliga och bra saker som händer varje dag nu, för att träna på positivt tänkande när det faktiskt borde finnas mycket att skriva om. Tror att även det kan bli bra.
 
Härlig dag!
Vaknade i gryningen (typ 10.00 😉) mötte upp en kompis och båtade ut till Vaxholm, gick runt i idyllen, käkade toast Skagen och insöp härliga vibes.
På vägen hem skickade en granne ett sms att jag skulle ansluta till balkonghäng. Nu har vi vinat, spelat spel, ätit gott och lyssnat på rumba.
 
Åh vad jag saknar min lilla hund. Det känns som om jag knappt gör något annat än jobbar och sover och gråter, hela tiden. Tur att shiban står ut i en salig blandning av överseende suckar och KRAV med versaler.
Och kärlek, förstås. Hon älskar matte på sitt vis.
 
Fick med mej älsklingen till stallet och medan jag gjorde iordning pållan för ett tömkörningspass på ridbanan slappade sambon på den finfina uteplatsen 😍. Men fy så vidrigt kvav luft! Svetten rann om mig innan vi ens lämnade stallet och vi nöjde oss med en dryg halvtimme skritt och travarbete efter att häst travade klockrent genom konorna med 3 m mellanrum som sambon var snäll och ställde upp; hon är så duktig min guldhäst 🥰. På vägen hem tog vi med fredagsmiddag från pizzerian 😋😇.
 
Nu kan den här hönsmamman gå och lägga sig, dottern och pojkvännen var på sin första riktiga fest, de har liksom inte ens varit ute på krogen trots att de är 19 nu. Det har heller inte varit några fester men nu var det en mindre utomhus fest de ville gå på hos en god vän. Men jag fick bild och text att de var på väg hem till pojkvännen nyss, fast jag inte hade bett om det. ❤
 
Jag har just sett klart Pappa och Kalla Kriget och snyftat lite eftersom jag saknar min egen pappa så himla mycket :heart Han jobbade som test & stridspilot under min uppväxt och jag kommer så väl ihåg oron. Minns också de där tavelförsäljarna som kom till dörren ibland, fast innebörden fattade jag inte förrän lååångt senare. Ska bli intressant att diskutera det fenomenet närmare med pappa i sommar.

Nåja, nu ska jag ta mig samman och hänga här på Buke i nån halvtimme till innan det är sovdags. Imorgon ska jag vaccineras!
 
Nu har vi haft skolavslutning så nu har jag inget att göra :cautious: (ja, utöver ett gäng djur då)

Men hittade ett nytt projekt ganska direkt- husets el! Den är helskum och en hel del ska plockas ner så det är vad jag har roat mig med under kvällen :up:
Förstår inte hur de som bodde här innan tänkte, men blir iaf ett roligt projekt för mig. Dock mindre roligt när det var taklampor av modell musfälla som anföll när jag plockade ner den. Resterande av samma modell plockades ner med tång :p
 
Nu har vi haft skolavslutning så nu har jag inget att göra :cautious: (ja, utöver ett gäng djur då)

Men hittade ett nytt projekt ganska direkt- husets el! Den är helskum och en hel del ska plockas ner så det är vad jag har roat mig med under kvällen :up:
Förstår inte hur de som bodde här innan tänkte, men blir iaf ett roligt projekt för mig. Dock mindre roligt när det var taklampor av modell musfälla som anföll när jag plockade ner den. Resterande av samma modell plockades ner med tång :p
Var försiktig bara!
 
Precis sköljt av mig med kallvatten och fönstret är öppet så kommer sova gott inatt :D lite mycket ljud bara eftersom det är student men ändå rätt lugnt mot innan pandemin.
Imorn kommer en kompis och vi ska hänga på låset till IKEA :banana: Köpa flyttkartonger och sen ska vi äta glass på en uteservering :d Jag ska nog ta en frappuccino också, passa på att lyxa till det :d Blir perfekt, börja helgen med att ha kul och sedan blir det att fortsätta packandet :laugh:
 
Skulle gärna ha fönstret öppet resten av natten medan jag sover, det är så skönt och doftar så gott ute! Men lägenhet på markplan, olåsbara fönster (dvs man kan inte ställa upp dem och förvänta sig att de stannar där) plus en döv sjusovare är nog inte så bra kombinationer :(:meh:
 
Sa ... vi har det kul har just nu. Eller inte. Princess Diva loper. Hogloper. Hon har en "itch" som behover klias ... Tater Tot ar SA himla upprord att han inte kan fa klia kompisens itch. :cautious:
I gar lamnade jag Tater Tot i sovrummet med stangd dorr och Princess Diva i ute i resten av huset och akte till jobbet. Den "lille" bruna Tate var i en 2 meter hog "puppy pen" ... som han raskt hoppade ur och rev halva sovrummet. Alla klader som lag pa stolar lag pa golvet, allt fran mitt nattygsbord var ocksa ner rivet ... Det var en mess.
Nar jag kom hem och oppnade sovrumms dorren motte Tate mig och var sa oerhort tacksam och lycklig for att jag antligen hade kommit hem och kunde fixa alla hans problem, sa hans ansikts uttryck. Han hade ingen aning om vad som gatt fel ... men livet var svart och han hade rivit ut grejor fran hela sovrummet over golvet och hade ingen aning om varfor eller vad som hant.:angel: Det kan handa att min Prins inte ar sa smart🤔
I dag satte jag honom i en bur i mitt kontor men for sakerhets skull stangde jag dorren (Och jag ar oerhort tacksam for Amerikanska runda dorrhandtag!). Nar jag kom hem motte han mig i dorren med samma, oerhort lattade, men samtidigt fragande ansiktsuttryck som dagen innan ... som om han undrade vad som hant ... HUR hans bur bara kunde ha exploderat (innat, dorren lag inne i buren:banghead:) sa han kom ut och rev mitt kontor. ALLT lag pa golvet. Inget var trasigt eller sonderbitet, det var bara nerrivet pa golvet. Och den brune var bara sa himla lattad att jag var hemma och kunde styra upp situationen.
Under tiden satt Diva i sovrummet med nosen i dorrspringan och gnallde sa oerhort ynkligt och ville sa garna ha lite hjalp.:meh:
Det borde vara over efter helgen och nu nar jag ar hemma mar plotsligt bada tva sa mycket battre. Markligt hur stor skillnad det gor att jag bara ar hemma. Plostsligt ar livet helt okay fast jag varken sager eller gor nagonting.:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
14 484
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 125
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp