Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaken. Sov jättegott och vaknade med ett ryck när katten hoppade upp där hon inte får vara.
På en 2,3 meter hög garderob har jag saker jag är riktigt rädd om. Porslinshäst från gammel gammelmormor, förra kattens aska, förra kattens minneslåda, ett gäng glasgrejer mm. Sköra grejer med sentimentalt värde.

Hon får inte hoppa upp där och hon vet att hon inte får. Blev skitarg och fick panikartat dra fram stege och springa upp och nerför stegen för att få ner alla grejer. Sen skulle jag ta ner katten och då blir jag fräst på :confused::rage:
Sa åt henne att det fan är jag som ska fräsa på dig :mad:
Fick ner henne tillslut och arg som ett bi satte jag ner henne på golvet.

Nu sitter hon ständigt 3 meter bort och tittar på mig med stora ögon. Jag dricker vatten och taggar ner, blev alldeles torr i munnen och svettig av hela grejen.
Katt får icke sova i mattes rum inatt, och i morgon får jag försöka säkra upp så hon omöjligt kan hoppa. :banghead::meh:
Kan du inte förvara dessa saker i ett vitrinskåp i stället, så kan du ju se dem också :) . Kanske med hänglås på skåpet, om katten är riktigt klurigt.... ;)
 
Jaha. Bröt ihop av förväntansångesten över att gå tillbaka till jobbet imorgon. Ångesten över att inte veta om det är lugnt eller rejält underbemannat är oerhört jobbig. Jag vill inte dit!! Jag klarar inte att bli behandlad såhär längre! Ovissheten är så jävla jobbig. Antingen orimlig stress, eller helt okej. Blir ofta övervakad av chefen som påpekar om jag inte hinner i tid till dubbelbemanningar alt inte hinner allt som är planerat fast det från början är en omöjlig ekvation. Hon har delvis anpassat arbetet men inte helt och piskar ändå på mig istället för att jag ska återigen klara av att lära mig arbeta i normalt tempo. Har sagt nyligen att hon inte kan anpassa längre och ja då måste jag ju börja kriga med FK då de inte betalat ut ett enda rött öre pga chefen anpassat jobbet; ja delvis men inte helt.
Jag har dåligt betalt trots flera år i yrket och utbildning. Vi har vikarier som är bra och förlåt. Urusla då de gjort ett antal saker som verkligen inte är okej men när jag nämnde det till samordnaren (då en av vårdtagarna kände sig så otrygg) så fick jag bara höra att jag inte ska prata skit om vikarierna....Oavsett vad de gör så skyddas de, de spelar kort på arbetstid men samordnaren sa till dem att de får gärna göra det men inte när chefen riskerar att se det för det ser inte bra ut....Och så får jag, som delvis sjukskriven och kämpar med att komma tillbaka, påtryckningar om jag inte jobbar hårdare (läs stressar mer). Jag har kommit till en punkt att det är nog nu, jag måste bryta denna cirkel om jag ska må bra igen! Är mån om min hälsa! <3. Behövde ventilera av mig lite,.,,,
 
Jaha. Bröt ihop av förväntansångesten över att gå tillbaka till jobbet imorgon. Ångesten över att inte veta om det är lugnt eller rejält underbemannat är oerhört jobbig. Jag vill inte dit!! Jag klarar inte att bli behandlad såhär längre! Ovissheten är så jävla jobbig. Antingen orimlig stress, eller helt okej. Blir ofta övervakad av chefen som påpekar om jag inte hinner i tid till dubbelbemanningar alt inte hinner allt som är planerat fast det från början är en omöjlig ekvation. Hon har delvis anpassat arbetet men inte helt och piskar ändå på mig istället för att jag ska återigen klara av att lära mig arbeta i normalt tempo. Har sagt nyligen att hon inte kan anpassa längre och ja då måste jag ju börja kriga med FK då de inte betalat ut ett enda rött öre pga chefen anpassat jobbet; ja delvis men inte helt.
Jag har dåligt betalt trots flera år i yrket och utbildning. Vi har vikarier som är bra och förlåt. Urusla då de gjort ett antal saker som verkligen inte är okej men när jag nämnde det till samordnaren (då en av vårdtagarna kände sig så otrygg) så fick jag bara höra att jag inte ska prata skit om vikarierna....Oavsett vad de gör så skyddas de, de spelar kort på arbetstid men samordnaren sa till dem att de får gärna göra det men inte när chefen riskerar att se det för det ser inte bra ut....Och så får jag, som delvis sjukskriven och kämpar med att komma tillbaka, påtryckningar om jag inte jobbar hårdare (läs stressar mer). Jag har kommit till en punkt att det är nog nu, jag måste bryta denna cirkel om jag ska må bra igen! Är mån om min hälsa! <3. Behövde ventilera av mig lite,.,,,
Så jobbigt du har det! ❤
Har du möjlighet att byta jobb?
 
Jaha. Bröt ihop av förväntansångesten över att gå tillbaka till jobbet imorgon. Ångesten över att inte veta om det är lugnt eller rejält underbemannat är oerhört jobbig. Jag vill inte dit!! Jag klarar inte att bli behandlad såhär längre! Ovissheten är så jävla jobbig. Antingen orimlig stress, eller helt okej. Blir ofta övervakad av chefen som påpekar om jag inte hinner i tid till dubbelbemanningar alt inte hinner allt som är planerat fast det från början är en omöjlig ekvation. Hon har delvis anpassat arbetet men inte helt och piskar ändå på mig istället för att jag ska återigen klara av att lära mig arbeta i normalt tempo. Har sagt nyligen att hon inte kan anpassa längre och ja då måste jag ju börja kriga med FK då de inte betalat ut ett enda rött öre pga chefen anpassat jobbet; ja delvis men inte helt.
Jag har dåligt betalt trots flera år i yrket och utbildning. Vi har vikarier som är bra och förlåt. Urusla då de gjort ett antal saker som verkligen inte är okej men när jag nämnde det till samordnaren (då en av vårdtagarna kände sig så otrygg) så fick jag bara höra att jag inte ska prata skit om vikarierna....Oavsett vad de gör så skyddas de, de spelar kort på arbetstid men samordnaren sa till dem att de får gärna göra det men inte när chefen riskerar att se det för det ser inte bra ut....Och så får jag, som delvis sjukskriven och kämpar med att komma tillbaka, påtryckningar om jag inte jobbar hårdare (läs stressar mer). Jag har kommit till en punkt att det är nog nu, jag måste bryta denna cirkel om jag ska må bra igen! Är mån om min hälsa! :heart. Behövde ventilera av mig lite,.,,,
Usch så jobbigt det låter, styrkekram från mig :heart
Hoppas du hittar ett bättre jobb, du förtjänar bättre!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 428
· Visningar
40 041
Senast: Krålus
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 079
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 151
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp