Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittat dem! En hade hamnat på marken och en i grannens balkonglåda. Puh. Problemet är bara att fästena inte fäster där jag behöver dem att fästa. Men de är så jäkla snygga och rymmer så mycket att jag funderar på hur jag ska fästa dem.

Funderar på locite utomhustejp och sedan fylls de ju av jord så det blir ändå viss tyngd och sedan stoppa in 'fyllning' där det glipar.
 
Hittat dem! En hade hamnat på marken och en i grannens balkonglåda. Puh. Problemet är bara att fästena inte fäster där jag behöver dem att fästa. Men de är så jäkla snygga och rymmer så mycket att jag funderar på hur jag ska fästa dem.

Funderar på locite utomhustejp och sedan fylls de ju av jord så det blir ändå viss tyngd och sedan stoppa in 'fyllning' där det glipar.
Jag vet ju inte riktigt hur det ser ut hos dig, men jag har fäst mina balkonglådor längsmed staketet med cable ties. Sitter som fan. :D
 
Alltså den där :devil: katten var uppe igen på skåpet. Hon är som manisk att få komma upp där. Fattar noll, hon har inte visat intresse för att vilja vara där förut.

Har i alla fall med stor möda och besvär packat om precis allt på och i skåpet så nu är allt jag är rädd om på andra ställen. Har noll rum att röra mig i mitt rum längre men men 🙄
Inte superlätt när rummet är litet redan från början och allt är yteffektiviserat till tusen, det går liksom inte att öppna ett enda skåp/låda här och få in en enda pryl till. Tetris på hög nivå. :angel:
 
Jag vet ju inte riktigt hur det ser ut hos dig, men jag har fäst mina balkonglådor längsmed staketet med cable ties. Sitter som fan. :D

1617543543501.webp

Den ser ut såhär och sitter fast med fästen längst ner, men tyvärr är mitt räcke runt men ingen balkongvägg nedanför räcket. Så den gungar.

Det här är en identisk balkong till min. Balkonglådan går inte in mellan räcket och väggen, eftersom räcket är så pass högt upp och eftersom det inte finns en vägg under så gungar den på det runda räcket. Men jag tänker att om jag fyller med jord, sätter fast den med den starkaste självhäftande tejp längst upp (så den kan i värsta fall flyttas) och fylla glipan som blir mellan själva lådan och räcket så borde det vara relativt stabilt?

6ac3a4a34d2acb18f34dca26e442e962.jpg
 
Åh gud, sa precis till killen jag träffar att jag multitaskar. Jag hade fyllt på hundarnas vattenskål samtidigt som jag varit på toa för att pissa. Alltså. När jag sa det så lät det SÅ fel :rofl: :rofl: Vad jag menade var att jag låtit skålen stå i handfatet och låtit den fyllas på under tiden som jag varit på toa, men ja, det var inte riktigt så det lät och jag insåg först efteråt hur det kunde uppfattas :D

Nu går han runt och skrattar för fullt, det var tydligen hur kul som helst.
 
Sitter och mår lite väl dåligt just nu.
Sonen skulle ha kommit i påsk men eftersom covid ökade rejält här så avbokade vi.
Så nu har jag la lite ångest då.
Ska lägga mig och försöka koppla av en stund.
Att gå på modifast underlättar ju inte då man ser all god mat och man bara vill frossa.
Jag har ju problem med att jag frossar i godis när jag mår dåligt.
Hade ju varit ett mindre problem om jag åt mat istället så.
Det underlättar inte ångesten direkt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
40 192
Senast: tanten
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 079
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 151
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp