Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis skrivit klart min inlämning i Religion som för tillfället är ca tre veckor sen. Jag har så klart lärarens tillåtelse att lämna in senare.
Men jag tänker ändå vänta tills imorgon med att klicka på lämna in. Då kan texten vila över natten och jag får en sista chans att läsa igenom den en gång till imorgon :)
 
Jag blir så himla trött. Var på kvällspromenad med kompisen.
Vi får med oss någon grå katt. Katten följer efter oss hela vägen hem till kompisen, en sträcka på kanske 5-6 km 🤦‍♀️

Vi tänker att fan oxå katten ser ung ut och hittar nog inte hem härifrån, så vi ringer ägaren (katten hade halsband iaf).
Får till svar att "ojdå, jag är bortrest över helgerna men jag kanske kan be en kompis hämta katten"
Ägaren har alltså lämnat katten utomhus för hela påskhelgen :banghead:
Det är större bilvägar överallt här. Hur tänker man?!?

Nåja min kompis är snäll och kattlös just nu så katten är i säkert förvar där. Mat fick den också, var lite påbörjat mager och väldigt hungrig.
 
Jäklar vad det blåser. Inser hur patetisk jag är när jag hela tiden tycker att jag hör Megara och automatiskt kollar efter henne och sedan inser att hon inte är hemma och det hugger till. Alltså hon kommer hem imorgon, jag kom hem igår och ändå känns det som en evighet. Hon har det finemang där hon är och saknar antagligen inte mig ett dugg, särskilt som det vankas mycket god mat som kan stjälas från min systers katt.

Förklarade för syster att alla skålarna Bosse har överallt så han kan gå och småäta måste tas bort, vilket gör Bosse ledsen och han äter inte tillräckligt mycket. Iofs gör han det ändå inte eftersom Megara moffar i sig hans mat :angel:

51094876836_a700fe860d_n.jpg


51095676625_4cefba9236_n.jpg


51094878766_83fd53a1ae_n.jpg
 
Hade tänkt gå långpromenad nu på förmiddagen, men det står att det ska SNÖA?! Börjar komma en del moln ute så det kan nog stämma :( Väntar med hundarnas långpromenad till eftermiddag/kväll. Nu ska jag nog fixa med bilder eller något istället...
 
Vilken natt!

Vaknar för det blåser som jag aldrig hört förr. ALLT slamrar och viner.
Oväsendet triggade nån form av mardröm där jag var jagad och hotad. Brukar aldrig drömma sånt. Jag försökte ringa efter hjälp men telefonen ville ha kod och påstod att jag hette Hanna :eek:

Hunden har legat och morrat långa stunder och då har jag inte heller kunnat sova.
Vaknar sedan till flera cm snö och fortsatt snöfall.

alltihop på det stora hela alldeles onödigt. :mad:
 
Jäklar vad det blåser. Inser hur patetisk jag är när jag hela tiden tycker att jag hör Megara och automatiskt kollar efter henne och sedan inser att hon inte är hemma och det hugger till. Alltså hon kommer hem imorgon, jag kom hem igår och ändå känns det som en evighet. Hon har det finemang där hon är och saknar antagligen inte mig ett dugg, särskilt som det vankas mycket god mat som kan stjälas från min systers katt.

Förklarade för syster att alla skålarna Bosse har överallt så han kan gå och småäta måste tas bort, vilket gör Bosse ledsen och han äter inte tillräckligt mycket. Iofs gör han det ändå inte eftersom Megara moffar i sig hans mat :angel:

51094876836_a700fe860d_n.jpg


51095676625_4cefba9236_n.jpg


51094878766_83fd53a1ae_n.jpg
Det är inte ett dugg patetiskt, fullt normalt när man är van med en liten misse hemma :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 081
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 151
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp