Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur det är maken som vill ha och jag som djurälskare har ju svårt att säga nej :angel: 😂 Har sagt att vi såklart ska prova om han vill ha getter men att vi får ha med i beräkningen att vi kan få jaga dom över hela bygden haha.
Min ponny stod hos några som hade getter ett tag, tror att de hade fem-sex eltrådar och inte mycket mellanrum. De hade nog inte någon rymmare (födde upp och hade många), min shettis rymde inte heller där :p
 
Snöat i natt, inte mycket som tur är men nog för att hästarna ska få styltor så idag blir det ingen ridning :meh:
Jag ska städa nervåningen nu och maken har börjat förbereda lite för att kunna börja riva badrummet uppe. Efter lunch får det bli grejande ute, ska se om det är nog tinat i marken för att kunna börja göra hästhagen större som vi planerat.
 
Detta ständiga uppfinnande... Jag hade lite nudlar sedan igår och ett gäng cocktailtomater. så jag stekte nudlarna, tog upp ett paket med rester av fårstek ur frysen och snabbkokade lite ärtor. Vände ihop allt i stekpannan och fyllde på med lite kryddning.
Det blev ätbart.
 
Ok, antalet klädbutiker i närheten som jag kan tänka mig att handla från har krympt från 3 till 1. När personalen som verkar arbeta heltid där vid varje(!) tillfälle är riktigt otrevliga i tonen bara för att man frågar hur något fungerar med medlemskap eller rabatter, då blir det inte så kul längre. Herregud vilken bedrövlig service!
 
Jag vill också plugga :arghh: Men jag vet inte vad. Eller hur jag ska finansiera det. Eller hur jag ska ha tid och energi med både plugg och jobb. CSN-veckorna är typ slut (tror jag har runt 15 kvar). Men jag vill!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 089
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 152
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp