Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar på katt tv med katten.
Just nu är det fåglar, men vi tittade även en stund på katter, hundar och fiskar.

Katter a var kanske det mest intressanta. När det var en riktigt arg katt som fräste och morrade reagerade Sparky med att krypa längre upp i min famn, purra, och titta på mig för stöd. :love:
 
Fortsatt sjuk idag. Så trist.
Vi har börjat få tranor på åkern runt huset nu. En tutade och hade sig. Så jag härmade den. Den tvärvände och stirrade. Sen svarade den varje gång jag skrek. 😅
/helt normal och inte alls mer galen nu med isolering 🤷‍♀️
 
Sol ute och det ser ut som om det ska vara såå skönt, men det blåser iskallt och det är inte kul att vara ute ens en sekund. Nu solar jag och hundarna i soffan, där lyser solen in så att det faktiskt blir varmt på riktigt. Är i övrigt hur less som helst på precis allt för stunden, men försöker tänka på allt som gått bra idag och på det faktum att killen jag träffar är snäll nog att byta till sommardäck på min cykel, helt utan att gnälla trots att den är hemskt svinjobbig... Ska nog bjuda honom på något gott sedan som tack för hjälpen.
 
Misstänker att vi får en till midnatts-middag. Sambon ska göra anka. Den är fortf frusen trots att den togs fram igår och låg i kylen inatt. ✌️
Hände mig med hel kyckling för ett tag sedan. Tog förvånansvärt lång tid på sig att tina i kylen.... O_o Jag mikrade min i några minuter på upptining innan jag slängde ner den i crock-potten, annars hade det väl tagit en evighet att tillaga den!
 
De känns som Söndag men de är Måndag, hmpft men sätt alla föreläsningar och läst de mesta inför veckan så känner mig i fas. Nu ska jag bara ta fram kalendern och skriva upp alla tider som gäller.

Trulis fick sig en mys stund på förmiddagen men de blåser så, han blir så nipprig, flyger och far åt alla håll och kanter 👌😂 Trulis 9 år är som en yster fölunge när de blåser ute ..
 
Varit hos min PT nu för första gången (hjälp, vad konstigt det kändes att skriva O_o).
Blev behandlad och han gjorde en hel del tester, han kändes väldigt proffsig :up: Fick höra och lära mig mycket som ingen annan sagt förut trots att jag gått på en del behandlingar hos andra tidigare! Bokat en till behandling om ungefär en vecka sen ska vi börja träna :nailbiting:

Tackar mitt jobb för att detta blir av då de dubblat vårt friskvårdsbidrag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 090
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 153
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp