Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utan att dra hela historien kring situationen: Låt mig säga såhär. Tankar är starka, likaväl som det kan trigga igång en begynnande rejäl ångestattack närmare en på) kan man med rätt metod bryta skiten, mår så bra ikväll 🙌🙌🙌.
Kopplar av med ett bad och en favoritbacardin medan sambon äter kräftor igen (åt ju på påskafton) och dricker en öl :love: .
 
Sitter och mår lite väl dåligt just nu.
Sonen skulle ha kommit i påsk men eftersom covid ökade rejält här så avbokade vi.
Så nu har jag la lite ångest då.
Ska lägga mig och försöka koppla av en stund.
Att gå på modifast underlättar ju inte då man ser all god mat och man bara vill frossa.
Jag har ju problem med att jag frossar i godis när jag mår dåligt.
Hade ju varit ett mindre problem om jag åt mat istället så.
Det underlättar inte ångesten direkt
Sant. Socker och koffein kan ju trigga ångest rätt bra.
 
Jag hade tänkt rida imorgon, men är lite nervös. Fick höra att min häst hade varit som en Ferrari idag. Han har blivit så mycket mer fartfylld det senaste året, vilket såklart är bra, men jag gillar när han är lugn och lite sävlig. 😅
Men ja, han är trygg och stabil oavsett, så blir nog bra ändå.
 
Jag hade tänkt rida imorgon, men är lite nervös. Fick höra att min häst hade varit som en Ferrari idag. Han har blivit så mycket mer fartfylld det senaste året, vilket såklart är bra, men jag gillar när han är lugn och lite sävlig. 😅
Men ja, han är trygg och stabil oavsett, så blir nog bra ändå.
Äsch går säkert bra! Skulle han vara lite för pigg för din smak kan du ju alltid longera lite innan 😁.
 
Äsch går säkert bra! Skulle han vara lite för pigg för din smak kan du ju alltid longera lite innan 😁.

Jag kan verkligen inte förstå hur folk tycker det är en rimlig lösning när hästen är för pigg :nailbiting: Jag skulle utan tvekan hoppa upp barbacka på min och ta en sväng i skogen oavsett energinivå, men ska jag longera vill jag helst ha tagit en ordentlig långtur innan :o:laugh:
 
Såg precis att det ska vara något specialerbjudande på "djurskrämmor" nästa vecka, sådana som ger ifrån sig ett högt tjut osv. Hoppas innerligt att alla i "mina" villaområden missar det, för helvete vad ont det gör i hela mig när jag hör det där tjutet och det blir så hemskt att dela post när det plötsligt tjuter jättehögt precis där man kör förbi :( Det är redan några som har sådana, vill inte ha det ännu värre. Menmen. Det är ett framtida problem. Borde satsa på att sova nu. Lite allmän, vanlig söndagsångest nu bara eftersom det ändå är som en söndag idag pga ledig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 090
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 153
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp