Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som att jag råkade jinxa våren lite, sorry allihop! :arghh: (Jag och särbon bytte däck på båda bilarna och spolade av utemöbler igår.)
Oh well, hälften av snön har iaf töat bort ser det ut som. Jag ska ta en promenad om en stund.
 
Kommunikation alltså 🥰 Vi har tappat bort vår kommunikation längs vägen men nu kommunicerar vi bättre än på länge och jag är försiktigt hoppfull om att vi kanske inte alls ska separera. Det här kommer att få ta tid för att se vad vi landar i. Ingen av oss har bråttom och så länge vi kan kommunicera så kan vi ju prata om vad vi känner och vill.
 
Jag har inget emot folk som tigger generellt, det är okej och jag förstår situationen.
Det är dock frustrerande när man ska panta flaskor och har en äldre man tätt bredvid sig som låtsasgråter och skäller på en för att han inte får flaskorna. Slutade med att jag höjde rösten och så till ordentligt att han skulle låta mig vara.

Och nu har jag dåligt samvete för han var säkert desperat. ☹
 
Kommunikation alltså 🥰 Vi har tappat bort vår kommunikation längs vägen men nu kommunicerar vi bättre än på länge och jag är försiktigt hoppfull om att vi kanske inte alls ska separera. Det här kommer att få ta tid för att se vad vi landar i. Ingen av oss har bråttom och så länge vi kan kommunicera så kan vi ju prata om vad vi känner och vill.
Härligt! Här är den lika med noll och jag bara längtar tills allt det här är klart. Det blev ”bra” en stund efter vi bestämt oss men gick snabbt tillbaka till det vanliga. Så inga tvivel här...

Hoppas det går bra för er :heart
 
Jag har inget emot folk som tigger generellt, det är okej och jag förstår situationen.
Det är dock frustrerande när man ska panta flaskor och har en äldre man tätt bredvid sig som låtsasgråter och skäller på en för att han inte får flaskorna. Slutade med att jag höjde rösten och så till ordentligt att han skulle låta mig vara.

Och nu har jag dåligt samvete för han var säkert desperat. ☹
Fast respektlöst är det. Dels att låtsasgråta o skälla, att stå för nära OCH han kan inte veta om det där faktiskt är dina sista slantar... :down:

Så ja, jag är inte emot tiggeriet i sig, men att "ge sig på" någon så där - det är att gå över min gräns för vad som är ok :mad:
 
Jag har inget emot folk som tigger generellt, det är okej och jag förstår situationen.
Det är dock frustrerande när man ska panta flaskor och har en äldre man tätt bredvid sig som låtsasgråter och skäller på en för att han inte får flaskorna. Slutade med att jag höjde rösten och så till ordentligt att han skulle låta mig vara.

Och nu har jag dåligt samvete för han var säkert desperat. ☹
Just nu i corona-tider är det väl synnerligen otrevligt när någon kommer så väldigt nära dessutom!
 
Fast respektlöst är det. Dels att låtsasgråta o skälla, att stå för nära OCH han kan inte veta om det där faktiskt är dina sista slantar... :down:

Så ja, jag är inte emot tiggeriet i sig, men att "ge sig på" någon så där - det är att gå över min gräns för vad som är ok :mad:
Jag blev riktigt stressad av det. Jag har dessutom riktigt kass ekonomi just nu, så kände inte att jag kunde ge honom flaskorna heller.
 
Härligt! Här är den lika med noll och jag bara längtar tills allt det här är klart. Det blev ”bra” en stund efter vi bestämt oss men gick snabbt tillbaka till det vanliga. Så inga tvivel här...

Hoppas det går bra för er :heart

Ja så kan det absolut vara, att allt blir bättre för en stund. Det är därför jag vill att det ska få ta tid innan nått beslut blir definitivt. Jag vill se om det bara är en tillfällig förbättring. Vi är båda lika delaktiga i att det blivit så här så det är inte bara den enes fel.

Tack för lyckönskningarna :heart
 
Megara är hemma! Ljuvliga, älskade lilla bruna katten :love: Hmm, hon går omkring och jamar, vet inte om hon är hungrig eller vill reclaima sitt revir. Möjligtvis har hon fått liiiite mycket mat under sin semester hos syster. Nu är lägenheten ett hem igen :heart

Dessutom otroligt skönt att slippa behöva åka och hämta henne eftersom knät värker och dunkar. Tack och lov har jag nu mat hemma så jag slipper gå ut på några dagar. Varken jag eller Megara kommer lida någon nöd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 534
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 089
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 152
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp