Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Färdig med sovrummet och bara njuter av den lugna färgen :love: (tidigare kritvita väggar och tak).
Börjar nu se mer som jag skulle vilja fixa som kontoret fast det är inget akut så direkt men ändå.
Hittade denna och tänkte av någon anledning på @Tranan :p

Tapet Boutique

Tapet Boutique
 
Mitt knä gör ont som fasiken, men mest klättrar jag på väggarna efter Megara. Insåg att vi faktiskt aldrig varit skilda en natt sedan hon flyttade in för två år sedan.

Jag måste gå och handla lite men som tur är så stannar bussen precis vid mitt hus och affären. Plus städa och ffa dammsuga. Med solen som gassar så inser jag hur skitiga fönstren är. Borde försöka ta några tag, men det får faktiskt vara ett tag. Diska disk som stått sedan i onsdags bleh.

Har sill, lax, potatis och ägg hemma så tänkte mig en liten påsklunch :d
 
Vaken. Sov jättegott och vaknade med ett ryck när katten hoppade upp där hon inte får vara.
På en 2,3 meter hög garderob har jag saker jag är riktigt rädd om. Porslinshäst från gammel gammelmormor, förra kattens aska, förra kattens minneslåda, ett gäng glasgrejer mm. Sköra grejer med sentimentalt värde.

Hon får inte hoppa upp där och hon vet att hon inte får. Blev skitarg och fick panikartat dra fram stege och springa upp och nerför stegen för att få ner alla grejer. Sen skulle jag ta ner katten och då blir jag fräst på :confused::rage:
Sa åt henne att det fan är jag som ska fräsa på dig :mad:
Fick ner henne tillslut och arg som ett bi satte jag ner henne på golvet.

Nu sitter hon ständigt 3 meter bort och tittar på mig med stora ögon. Jag dricker vatten och taggar ner, blev alldeles torr i munnen och svettig av hela grejen.
Katt får icke sova i mattes rum inatt, och i morgon får jag försöka säkra upp så hon omöjligt kan hoppa. :banghead::meh:
Packa ner sakerna tills du ska flytta. Det är väl inte så långt bort innan du gör det?!
Full förståelse för paniken, fyyyyyy :(:heart
 
1 hage blev helt klar idag eller ja Trulis hage håller jag efter en gång i veckan nu förtiden när de tinat upp. Men vad bra de går när alla samarbetar, en kör traktor och två kastar upp på skopan då är de klart i ett nafs. Tänk om vi alltid kunde ha så utan tjafs och bråk 😬 Nu är de bara resterande hagar kvar 😂 Men min axel har givit upp för idag så får köra lite med massage maskinen sen.
Nu kaffe och plugg!
 
Blåser massor ute. Tydligen svinkallt enligt stallkamraten som vänligen slängde på tant täcket i morses.

Känns inte jättemotiverad att rida idag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 428
· Visningar
40 041
Senast: Krålus
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 079
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 151
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp