Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså.. Enligt folk så är det inte veganskt att föda upp djur, dock är det veganskt att ta hand om djur som redan finns.
Inte gynna avel alltså.

Hmm, blir inte det märkligt? Genom att ha husdjur så blir det per automatik ett stöd till branschen och ett incitament för avel? Jag tänker med foder och utrustning och allt sånt som kommer med att man har husdjur.
 
Har precis landat i sängen hos särbon. Resan upp var spännande, många skiboxar (aka för stor bil full med stockholmare) som försökte landa i mitt släp (hint: det är bra att trycka på bromsen om du har ett långsammare ekipage framför och det i tid).

När vi kom fram hade särbon skalat en massa räkor till mig och kisse :love:

Drack också vin till räkorna så snart somnar jag ovaggad.
 
Vaken. Sov jättegott och vaknade med ett ryck när katten hoppade upp där hon inte får vara.
På en 2,3 meter hög garderob har jag saker jag är riktigt rädd om. Porslinshäst från gammel gammelmormor, förra kattens aska, förra kattens minneslåda, ett gäng glasgrejer mm. Sköra grejer med sentimentalt värde.

Hon får inte hoppa upp där och hon vet att hon inte får. Blev skitarg och fick panikartat dra fram stege och springa upp och nerför stegen för att få ner alla grejer. Sen skulle jag ta ner katten och då blir jag fräst på :confused::rage:
Sa åt henne att det fan är jag som ska fräsa på dig :mad:
Fick ner henne tillslut och arg som ett bi satte jag ner henne på golvet.

Nu sitter hon ständigt 3 meter bort och tittar på mig med stora ögon. Jag dricker vatten och taggar ner, blev alldeles torr i munnen och svettig av hela grejen.
Katt får icke sova i mattes rum inatt, och i morgon får jag försöka säkra upp så hon omöjligt kan hoppa. :banghead::meh:
 
Jag hittade just den har bilden av baby Mandy. Hon nosade pa borsten, som hon da flyttade bort en bit. Narhon upptackte att den stacks pa nosen drog hon tillbaka huvudet och tittade overraskat ... precis innan borsten kom tillbaka som en pendelum och slog till henne pa nasan. :laugh: Som synes gillade hon inte det och fick A+ pa att vara en stadig Rottweiler som inte backar undan:p

Jag alskar rynkorna pa nasan. Hon var verkligen ARG:p

puppyMandy.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 073
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 149
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp