Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fången är släppt! Jag är hemma, det är strålande solsken och jag är inte lika blåslagen. Mitt knä är dock fortfarande inget vidare. De gjorde kontraströntgen och hittade en del, men inget som var akut nog att ligga inne längre. Jag var ute som en blixt innan han, han ändra sig :D.

Fick återigen iprenförbud :meh: de misstänker att min magsäck är sliten och inte mår bra och att jag därför har fått ett virus som leder till symptom som leder till något jag inte kommer ihåg namnet på som gjorde att jag fick blackout/svimning. Nu ska jag äta omeprazol, snäll mat på regelbundna tider, ingen ipren och försöka få magen att läka. Läkaren mumlade något om magblödningar, njursvikt, dialys, transplantation och lite annat smått och gott. Grump. Det blödde floder när ssk tog ut infarten men underbart att inte ha någon som gräver i vener. Gjorde riktigt ont i morse när de försökte sätta in en infart och misslyckades ett par gånger.

Fått en remiss till en huvud MRI för att vara helt säkra men jag har legat under observation några dygn, inte svimmat igen eller kräkts. Samt att läkaren har skrivit remiss till VC läkaren där han beskrivit vad som fel (just nu känns det som inte mycket är rätt) och 'husläkaren' ska hålla i fortsatta behandlingen.

Jag kämpar mot frestelsen att störta iväg och hämta Megara från min syster. Knäet värker och jag är trött och har ont i huvudet. Så kanske inte läge för att åka och hämta henne och behöva ta buss, tunnelbana, buss t/r. Syster kommer vara borta imorgon under dagen men kör hem henne på måndag vilket känns ok även om, snyft, jag är ensam och övergiven.
 
Alltså VÅREN!! Älskar sommartiden! Vi har börjat städa logen.. Det är inte lite kaos. Vi har fyllt en släp med skräp och lagt ut massor av grejer på Facebook. Sålt en del! Sen sålde jag min hästtransport imorse också. Jag tänkte att jag skulle fira, så jag köpte lite krukor och blommor. Nu ska vi grilla och dricka bubbel! 🥂☀️
 
Undrar om det är al som jag är allergisk mot? Det är höga pollenhalter av just al här nu, och jag TROR att vi har en sådan på tomten. Jag är inte bra på lövträd, och definitivt inte innan de har fått blad som man kan titta på. Men det här är ett flerstammigt hyfsat stort träd som har stora hängen nu. Låter det som en al?
 
Äter hemmagjord chocolate chip cookie dough-glass :love:

0D61F39A-7398-4985-A73D-A7C13AB4ACAC.webp
 
Undrar om det är al som jag är allergisk mot? Det är höga pollenhalter av just al här nu, och jag TROR att vi har en sådan på tomten. Jag är inte bra på lövträd, och definitivt inte innan de har fått blad som man kan titta på. Men det här är ett flerstammigt hyfsat stort träd som har stora hängen nu. Låter det som en al?
Ta bild på hela trädet samt hängen och ev kottar så kanjag avgöra vad det är :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 068
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 148
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp