Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Medan jag nu "temper" mitt nya saltblock infor morgondagen's "linner" (lunch+dinner) sitter jag har och knaprar pa kale (gronkal) chips och blomkals dito med ett stort glas av "en av arets" prisbelonade viner. Faktiskt riktigt gott trots ett mycket tilltalande pris.

Sedan tankte jag forbereda det jag kan infor morgondagen. (Da det ar farsk sockeye lax fran Alaska ar det fortfarande en del ben kvar att dra bort och sedan ar det en del annat jag kan gora i forvag ocksa. Undertiden "sippar" jag vidare pa vinet och lyssnar pa boken. :p
 
Jag har redan vaknat. Solen strålar från en klarblå himmel så jag funderar på om jag lika gärna kan sätta igång med dagens uppgifter :)

IMG_20210403_072607.webp
 
Ffs... Skulle registrera mig på en hemsida för att kunna söka ett jobb. Dels skulle man bifoga CV, dels skulle man fylla i nästan alla CV-uppgifter i ett formulär. Där skulle man bland annat skriva vilken typ av jobb man haft på tidigare arbetsplatser och var tvungen att välja mellan olika, färdiga alternativ. Inget av alternativen var ens i närheten av att handla om djur. Sååå jag kan inte fylla i någonting om att jag jobbat i stall, ingenting om att jag jobbat på hunddagis eller liknande. Och nej, man kunde såklart inte välja att man gått naturbruksgymnsium heller... Höftade till med "idrott" där, men gav upp när det inte gick att fylla i resten. Helt galet, med tanke på att arbetet som det finns annons om är ett som bör passa mig utmärkt... :meh:

Tillägg:
Det gick visst att skicka in bara CV, påstod de. Visade sig att sidan läser av texten i ens CV och sedan fyller i alla punkter själv på sidan. Resultatet "Skolans namn saknas!" "Jobbtitel saknas!" osv på i princip hälften av allt som stod med där. Så uselt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 062
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 145
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp