Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, ångesten. På riktigt. :cry:
Adressändrar och får frågan jag om jag verkligen inte ska flytta med barnet. Vi har tänkt att han står kvar på nuvarande adress. För inte är man väl skriven på två adresser om man bor växelvis hos sina föräldrar... ?
:heart

Nej, man kan bara vara folkbokförd på ett ställe. (Jag förstår varför men kan tycka att det är en brist när någon faktiskt bor 50-50.)
 
Funderar på att fixa med lite bilder, men är lite trött och vimsig just nu. Har haft lång vilodag men det blev lite mentalt jobbigt på slutet. Nåja. Imorgon borde det bli bra...
 
Meh... Trodde vi kommit längre än så här i gamingvärlden.
Spelade just en match med två kompisar, varpå en okänd snubbe i vårt team frågar om jag är tjej. Svarar ja, lite suckandes.
Får tillbaka fem minuter senare "Hey you should leave now. I can't focus when I know you're a girl"
🙄:banghead:
 
Jag fyllde påskäggen häromdagen och vi fick ett påskägg med godis av mamma och av brorsan med familj fick vi en påskbukett, helt underbar 😍.
Var himla gott och trevligt med påskmiddag här hemma; vi åt potatisgratäng, olika sillar, ägghalvor med räkor och så, prinskorv, köttbullar och varmrökt lax och varsin påskbakelse :d😍. Brorsonen (2 år) var så duktig som kom ut med disken till mig som fyllde på diskmaskin ☺.
Skönt att avsluta kvällen efter all mat med en sväng ner till soptunnan, nu kommer vi nog somna gott efter lite frisk luft ☺.
 
Ätit lite påsk-kasse från jobbet och provat Ruppertsberger Hofstück Riesling, 2019 till det :d

Jag som inte gillar vita viner, och absolut inte söta vita viner, får nog omvärdera :angel: Sanslöst gott till fisk!
Extra bonus när jobbet betalar, då får man skagenröra som är 99% räkor :D

A68DD299-5CC5-439A-A9EA-A2012B0BF160.webp
 
Usch för några dagar sedan läste jag en nyhetsartikel om en bostad i Malmö som var helt förstörd av mögel. Inte bara lite utan verkligen helt förstörd. Började tänka på detta nu av någon anledning och det börjar krypa i hela kroppen. Tänker hur är det ens möjligt att det kan bli så? Tänk att kliva in hemma efter en semester och allt är förstört.
Nä fy varför börjar jag tänka på sådant utan anledning? Var ju flera dagar sedan jag läste den och ändå ser jag väggarna som om de vore framför mig och får kväljningar :crazy:

Ska försöka ignorera detta och hitta på någonting annat.
 
Usch för några dagar sedan läste jag en nyhetsartikel om en bostad i Malmö som var helt förstörd av mögel. Inte bara lite utan verkligen helt förstörd. Började tänka på detta nu av någon anledning och det börjar krypa i hela kroppen. Tänker hur är det ens möjligt att det kan bli så? Tänk att kliva in hemma efter en semester och allt är förstört.
Nä fy varför börjar jag tänka på sådant utan anledning? Var ju flera dagar sedan jag läste den och ändå ser jag väggarna som om de vore framför mig och får kväljningar :crazy:

Ska försöka ignorera detta och hitta på någonting annat.
En hovis jag hade hyrde gård av en (ö-)känd politiker. Det visade sig vara mycket svartmögel här och där inne i boendet. De stred något så in i helsike för att få hyresvärden att åtgärda det. Hovis sambo hade MS och var jättesjuk. Inte kul att tänka sig sambo och barn bo i mögelhus och bli kanonsjuka. De fick helt enkelt bo hos släkt till slut för att inte barnet skulle bli sjuk och för att försöka hålla någon form av lugn så inte MS:en förvärrades. Hovis sov på en soffa i sadelkammaren iom att gård och djur behövde skötas.
När man då fick veta att saneringen var klar så hade de bara tagit det som syntes som mest. Vinden var full i svartmögel, garderober inne likaså etc.
Det var så fruktansvärt illa hur de blev behandlade i det detta och hur en rik, driftig människa bara kan välja att låta andra lida och bli sjuka, utbrända etc. Usch, as till människa! Hoppas ev nya hyresgäster inte blir sjuka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 062
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 145
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp