Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ar allt hackat och redo att bli en saltblocks "linner" nar familjen kommer.
Under processen att hacka och forbereda har jag nu hittat det forsta som Princess Diva inte ater :angel: Hunden som ater allt fran papper, metall, glas, och salladsblad gillar inte mint. :p Daremot ar ju spenat mycket gott och mycket bra som traningsgodis ... om det inte tog lite tid att ata det forstass.
 
Tycker nog att det har gått rätt bra med antihistamintabletten idag. Tog den vid 11-tiden men blev inte sömnig förrän runt 16-tiden, så tveksamt om det var en biverkning av tabletten? Eller om det bara var lite ledighetslathet.... ;) Men jag ska nog försöka vänta imorgon och ta tabletten en liten stund innan jag går och lägger mig i stället.
 
Så mätt och trött, men en fin påskafton! 🥰
 

Bifogade filer

  • 20210403_173613.webp
    20210403_173613.webp
    183 KB · Visningar: 16
Har släktforskat så ögonen går i kors. Man kan inte lita helt på kyrkböcker, en anmoder finns i en dödbok för 1914 men det står på samma rad att hon var född 1933(?).
Upptäckte även att min strikt laestadianske farfar gifte sig med farmor när hon var gravid i sjunde månaden. Kan ha varit ett måste-äktenskap.
Farfar kanske inte var så religiös när han var 20 år. De verkar ha ”gått till kungs” för att få gifta sig också.
Spännande med släktforskning men hjärnan kokar ju över av alla liknande namn, födelse- och dödsdatum.
Det är mycket enklare att släktforska på hästar. :up:
Nu har jag forskat klart för idag och kollar dr. Pimple Popper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 417
· Visningar
39 776
Senast: Catsu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 073
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 149
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp