Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant att jag var mindre allergisk i stallet än här hemma. Men här vet jag tre hasselbuskar inom 200 m och alar 600 m bort 🤷‍♀️
Igår var det en ”plupp”, idag två :meh:
4BF1F524-0F0C-45C8-A279-1F88BFCCBE7A.webp
 
Nu när jag jobbar hemifrån går jag långt ifrån alla steg man borde, de dagar jag tar mig tid att gå promenader kanske jag går mellan 8-10000. Idag har jag gått 16400, inte undra på att jag är lite trött :p
 
Har promenerat med stora studs, och blev påmind om varför jag kallar henne för just studsboll. Hon skulle trava, lyfta fötterna jättehögt och studsa runt :meh:
Jag tyckte att vanlig skritt var mer lämpligt så vi kompromissade med att skritta väldigt snabbt (=halvjogg för mig).
 
Solen skiner och det ar 18*C i skuggan pa tomten. :love:
Nu har jag utrattat en mangd arenden (well ... 3:angel:) och bade jobbat med och motionerat hundar.:)
Nu tankte jag nog tvatta bilen och skotta ur alla papper, kvitton, tomflaskor, gamla munskydd, och allmant skrap som ligger i den. Sedan blir det stek som jag just startat att sous vide, innan jag satter pa grillen nar det ar dags att ata. :d
 
Är uppe ”tidigt” för att vänta på hemleverans av coronatest, ska komma mellan 8:00-14:30. Känns nu i efterhand onödigt att jag bokade hemleverans, men var ju dålig när jag bokade det i fredags, så trodde ju inte att jag skulle kunna köra de 2 milen själv tur och retur idag, men har som tur är nästan blivit frisk. Misstänker att det bara är ngn förkylning nu, men bra att testa sig ändå. Så nu dricker jag kaffe och ska starta en tvätt i väntan på det :)
 
Kollade drömhuset igår och det var kanon, om än lite över vår budget och lär springa iväg i pris. Men där finns ett helt nyrenoverat hus att hyra ut vilket gör att månadskostnaderna blir typ ingenting. Det är mest kontantinsats osv som blir lite jobbig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp