Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är så fascinerande med folk som lägger ut en bild med texten: "utomhus-fiks i Coronatider! Man måste anpassa sig och mötas utomhus". På bilden sitter det fem personer med typ 70cm mellan varje människa.

Förstår ingen att det inte är ett dugg coronasäkert? Jag har nog inte sett en bild i den kategorin där det faktiskt hålls bra avstånd.
 
Jag tycker att det är så fascinerande med folk som lägger ut en bild med texten: "utomhus-fiks i Coronatider! Man måste anpassa sig och mötas utomhus". På bilden sitter det fem personer med typ 70cm mellan varje människa.

Förstår ingen att det inte är ett dugg coronasäkert? Jag har nog inte sett en bild i den kategorin där det faktiskt hålls bra avstånd.
Har sett bilder där folk tränger ihop sig inne i vindskydd. Tveksamt om det räknas som ute då faktiskt?

Då känns min utflykt idag mer corona-säker, trots att jag var inomhus. Jag besökte faktiskt en loppis för första gången sedan i somras. När jag parkerade var jag helt beredd på att förmodligen inte gå in. Men det är en stor loppis, och de tillät bara 5 personer inne på samma gång. Den största delen av tiden var jag helt själv. Del av tiden var det två andra äldre par där inne. Det var TYDLIGT att ingen ville komma nära någon annan, eller mötas i någon gång, så det fungerade fantastiskt bra :) ! Och jag fick med mig hem en supersöt liten tavla..... Lycka att få känna sig nästan normal en liten stund.... :)
 
Var iväg förut, men fick ont i magen så åkte hem igen. Så less på att allt i livet verkar krångla numera och dessutom magen.
Så nu ligger jag i sängen, har ont och är less.
Jag har för mig att du äter mediciner till och från, det kan inte vara någon bieffekt av dem som ställer till det i för magen? (Ber om ursäkt i fall jag blandar ihop dig med någon annan)
 
Stall i vårsolen är ljuvligt! :love:
20210228_162205.webp
 
Tack för att du bryr dig. ❤
Äter bara sömnmedicin numera och den ska enligt läkaren inte spela in.
Äter du mer än en sort? Ibland kan kombinationen vara problematiskt. En idé kan vara att kolla med en farmaceut på ett apotek. De vi har på apoteket här är verkligen duktiga på hur olika läkemedel fungerar med varandra och vilka bieffekter de kan ha.
Pappa var ett sådant exempel där flera av medicinerna krockade med varandra. Det var tack vare apotekspersonalen som det kom fram.
 
Idag hade vi utefika med gäster. Så kul att träffas och så mysigt att sitta i solen!
Jag hade hoppats på att jag skulle fräkna mig lite. Men riktigt så blev det inte.
Underbart iaf hur som helst på så många plan! Skönt med kramp i skrattmusklerna liksom.. :love:
Tror tyvärr dock att jag kommer hosta ihjäl mig inatt pga pollen. Måste förnya astma- och allergi-mediciner asap känner jag.
 
Äter du mer än en sort? Ibland kan kombinationen vara problematiskt. En idé kan vara att kolla med en farmaceut på ett apotek. De vi har på apoteket här är verkligen duktiga på hur olika läkemedel fungerar med varandra och vilka bieffekter de kan ha.
Pappa var ett sådant exempel där flera av medicinerna krockade med varandra. Det var tack vare apotekspersonalen som det kom fram.
Tack för tipset!
Äter två sorter, men ätit dom i en massa år utan dessa problem. Men ska prata med apoteket nästa gång jag ska dit, gör allt jag kan för att bli av med smärtan.
 
Förstår ingen att det inte är ett dugg coronasäkert? Jag har nog inte sett en bild i den kategorin där det faktiskt hålls bra avstånd.
Vi har vänner som kommer till oss på utefika ibland, och nej det går inte att få med alla på en bild. Eftersom då får man backa så långt för att få alla med på bild att dom bara blir små prickar = inte "instagram-vänligt"... :angel: :D
Men coronavänligt är det :up:
 
Vi har vänner som kommer till oss på utefika ibland, och nej det går inte att få med alla på en bild. Eftersom då får man backa så långt för att få alla med på bild att dom bara blir små prickar = inte "instagram-vänligt"... :angel: :D
Nä, jag förstår att det går dåligt att få på bild, men jag ser så oerhört många bilder där de påstår att deras arrangemang är coronavänligt när det uppenbart inte är så! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp