Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss varit ner och veckohandlat så det är klart tills sonen kommer hem i morgon, skönt att ha hela kommande vecka klar med mat, både vad vi ska äta och att ha allt hemma! Tänkte att det borde inte vara så mycket folk så här sent på kvällen på alla hjärtans dag, och jag hade rätt.

Var jag och nån enstaka till, dom flesta män som stod och plockade bland dom sista buketterna, hjärtaskar med jordgubbar, och chokladen. Antingen så har dom jobbat sent, eller så hade dom missat vad det var för dag idag så dom fick åka ner i all hast när dom väl tillslut kom på varför partnern gått och småsurat hela dagen! 😅🤣😂
 
Kommit hem från jobb. Så nu tittar jag på Maria Wern och äter nudlar. Fick blir lite snabbt och smidig middag idag.

Sen funderar jag på att höra av mig till min bror och avboka (med lite kort varsel), han och hans tjej besök till helgen. Känner verkligen inte för att få besök och ha någon som ska bo hos mig några nätter. Speciellt inte i dessa tider Covid-tider. (Brukar inte träffa dom normalt pga avstånd.) Jag träffar redan så mycket olika folk genom jobb, så känns "onödigt" med fler just nu.
 
Jag har totalt kört över min hjärna men vi hann med alla 7 visningarna plus att vi fick i oss mat. Pappa var imponerad över att jag hade stenkoll, var organiserad och hade fixat schema. Men samtidigt sa han att han inte ens hade tänkt på att själv sätta sig och kolla efter om det var genomförbart utan han visste att jag skulle ha koll.
Antar att det var pluspoäng till mig :D

Tyvärr var 6/7 lägenheter ett rungande Nej från både mig och pappa. En att buda på alltså men där har jag satt ett ganska lågt tak på vad jag vill ge då det är massa renovering som behöver göras.

Sen har jag löst mordmysterier med bästa kompisen och ätit pizza. Så nu är jag tokmätt och jättetörstig :angel:
 
Sitter i soffan och samlar kraft för att göra mig klar för natten. Åkte iväg och klättrade lite ikväll. Det fåtal personer som var där hade alla samlats i ena halvan av hallen, så halva hallen var helt tom och det var så skönt att kunna vara helt ifred och klättra. Jobbade mig trött där, avslutade sedan med styrketräning på gymmet och efterföljande stretching. Det känns i kroppen nu, och jag älskar den känslan. Hoppas på att få till många sådana pass framöver.
 
Lyssnar på Spotify, mitt premiumabonnemang går ut snart tror jag, så får passa på och lyssna. (Tog ett erbjudande, 3 månader för 99kr). Lägger favoritlåtar i listor så kan jag lyssna på dem på shuffle sen när premium går ut. :idea:
 
Varit vaken en gång i timmen ungefär, ser ut som de flyttat in en hamster i kinden på mig 🤨 Tandköttet har svällt upp pga av den där lilla attans visdomstanden som vägrar komma upp. Och vägrar gå till tandläkaren för de ända de svarar är att jag måste operera bort den vilket jag vägrar efter den förra. De var rena plågeriet, hade ont i flera veckor efteråt så ont att jag fick sitta på akuten ... Så lite alvedon, skölja med special munsköljet och härda ut tills de släpper 💩
 
Varit vaken en gång i timmen ungefär, ser ut som de flyttat in en hamster i kinden på mig 🤨 Tandköttet har svällt upp pga av den där lilla attans visdomstanden som vägrar komma upp. Och vägrar gå till tandläkaren för de ända de svarar är att jag måste operera bort den vilket jag vägrar efter den förra. De var rena plågeriet, hade ont i flera veckor efteråt så ont att jag fick sitta på akuten ... Så lite alvedon, skölja med special munsköljet och härda ut tills de släpper 💩
Vet inte om det hjälper alls men.... jag har opererat bort visdomständer som växte snett in under de andra.

Fick sedering så jag slocknade och vaknade till när det var klart. Inte speciellt ont, i några få dagar efteråt bara. Detta trots det var rätt stort ingrepp.
 
Har varit på jobbet i en timme ungefär nu och börjar kanske vakna lite. :cautious:
Tur att hela byggnaden står tom, så jag slipper att folk sliter i mig ett tag till.
 
Vet inte om det hjälper alls men.... jag har opererat bort visdomständer som växte snett in under de andra.

Fick sedering så jag slocknade och vaknade till när det var klart. Inte speciellt ont, i några få dagar efteråt bara. Detta trots det var rätt stort ingrepp.
Dels skrämde de upp mig rejält under tiden de opererade då tandläkaren visade sig inte veta vad hen höll på med .. Så låg i tre timmar i onödan innan hen kallade på en kollega. Sen efteråt så sov jag inte på en vecka pga av smärtan som gjorde mer ont en efter jag opererade mitt avbrutna lårben. Så drar mig för de som tur är händer de här typ en gång om året så brukar försöka härda ut.
 
Nu är annonsen på hästen borttagen, så jag antar att köpet blev av :cry:
Åh nej :( ❤️

Det hände ju lite grejer i helgen så kom av mig och ringde inte ”min” säljare igår, kände inte att jag hade något vettigt att säga. Förhoppningsvis kan jag träffa de med stallplats imorgon och prata - sen ska jag ringa, för nu är jag värd en liten ponny. Även om den kanske kommer på den allra minst lämpliga tidpunkten...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp