Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh nej :( ❤️

Det hände ju lite grejer i helgen så kom av mig och ringde inte ”min” säljare igår, kände inte att jag hade något vettigt att säga. Förhoppningsvis kan jag träffa de med stallplats imorgon och prata - sen ska jag ringa, för nu är jag värd en liten ponny. Även om den kanske kommer på den allra minst lämpliga tidpunkten...
Men samtidigt när du behöver det mest!
 
Haft ett nytt samtal med Telia. De lyckades ju stänga av pappas telefon för runt en månad sedan, trots att det inte alls var vad jag ville när jag pratade med dem, och trots ett antal telefonsamtal är telefonen fortfarande död. Nu säger de att de ska koppla in den i veckan, hoppas verkligen det blir så.
 
Sitter och räknar på avstånd till stjärnan Betelgeuse till 522 ly medas vedertaget avstånd är 642,5 ly.
Så frustrerade att ha så fel.
19% fel! :banghead:
 
Dagen börjar bra osv. En timmes infomöte, brukar ju ta promenad och lyssna på dessa, så även i dag.
Känner när det är 10 minuter kvar att jag är vansinnigt kissnödig, tänker åh så bra, snart tillbaka på jobbet och kan kissa :up:
... Passerkortet är inte i min ficka. Letar i alla fickor, plockar ut allt ur fickorna, men nix. Kortet borta.

Går runt och letar efter kortet, börjar frysa som bara den. Bannar mig själv för att jag inte tog med mig några vantar. En halvtimme senare är jag så kissnödig att jag kallsvettas. Går i panik till alla ställen som finns i området men alla har stängt. De som har öppet vägrar släppa in mig på deras toaletter. Panik!

Lyckas till slut hitta ett litet hotell vars receptionist förbarmar sig över mig och jag får kissa.

Två timmar letande ute i kylan till, inget kort. Får äntligen tag i en kollega som av en slump är inne för att greja med servrarna. Hen har även huvudkort, vilket man måste ha för att komma in på vaktmästeriet.

Sitter nu här och försöker värma upp fingrarna som är svullna som tusan och något blå. Laptopfläkten är lagom varm. Fryser hela jag. 🥶
 
Ska baka bullar själv för första gången i mitt liv :nailbiting:
7FAB6733-3CCC-4566-8D07-C3558676AA94.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 994
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp