Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig som en deltagare i postkodsmiljonären eftersom jag fick ringa en vän för att lösa ljud i mitt headset. Icke så tekniskt lagd :rofl: Håller även på att göra en tårta till min mellersta son som fyller 7 år idag, så just nu behöver chokladen stelna igen för att det ska gå att spackla den. Dinotårta är beställd så det ska jag försöka fixa med hjälp av hans leksaker
 
Nu ligger Galenpannan i en kartong i bilen. Jag måste hitta ett bra ställe att begrava honom och så börja gräva. Det lär ta en stund för mig att gräva tillräckligt stor grop.

Han låg stilla och nöjd sederad vid mina fötter, och fick sedan sista sprutan i en fåtölj. Lugnt och fint och omtänksam personal. Min klinik i grannbyn är bara bäst.
 
Swoosh, så försvann visst denna dagen också. Går inte att vakna kl. 10.30 när jag har mycket på listan som var tänkt att göra.

Är så trött på allt det gråa och det förstör helt med min sömn. Måste komma ihåg att ställa klockan framöver och få någon ordning på det hela.

Får se vad jag hinner göra idag. Hade tänkt försöka mig på att göra egen Weinernougat mm. (har bara gjort chokladbollar tidigare). Kan väl inte vara så svårt. Lär ju prova. Annars får jag äta chokladen och nougaten separat. :angel:
 
Jo, men när du vet med dig att de troligen kommer att anta att det är ångestproblematik inledningsvis, är det väl på ett sätt lika bra att sätta igång, eftersom att det säkert kan ta ett tag att komma rätt så att säga. :)

Jag har ju en misstanke själv att det är ångestproblematik :D Kanske i kombination med ytterligare känslomässig stress just nu, möjligtvis lite extra känslig för alkohol och koffein mm. Så jag tror problemet ligger i att jag själv är tveksam till att vården är rätt väg att gå just nu, och när man knappt får hjälp när man själv stångar sig blodig för rätt vård så vet jag inte om jag kan få rätt vård när jag inte ens själv vet vad jag skulle göra där. Så jag vet inte, jag skulle nog hellre vilja avvakta en mindre påfrestande tid i livet innan jag utvärderar om jag behöver vård eller inte. Om det skulle fortsätta när allt känns lugnt.
 
Dricker du kaffe? Ett av mina vuxna barn hade en hel del problem med hjärtklappning, men när hon slutade dricka kaffe så försvann problemet helt. Och det var inte så att hon drack mycket kaffe innan heller. Tydligen var hon väldigt känslig för koffein, och det ska enligt den vårdkontakt hon hade inte vara helt ovanligt.

Jag hoppas du får ordning på det. Hjärtklappning är jobbigt.

Värt att testa. Jag dricker kaffe men inte supermycket. Hur som helst så gör det ju inte att hjärtat känns skönare direkt så kanske inte är en dum idé med ett uppehåll just nu! Så kan man ju se om det blir bättre, bra eller bara åtminstone mindre oskönt.
 
Nu ligger Galenpannan i en kartong i bilen. Jag måste hitta ett bra ställe att begrava honom och så börja gräva. Det lär ta en stund för mig att gräva tillräckligt stor grop.

Han låg stilla och nöjd sederad vid mina fötter, och fick sedan sista sprutan i en fåtölj. Lugnt och fint och omtänksam personal. Min klinik i grannbyn är bara bäst.

Beklagar verkligen :heart
 
... Jag läste i en tråd här på buke igår om chipsgratäng (eller något sånt) och undrade då om det inte skulle kunna passa till min köttfärsgryta som jag har i kylskåpet.
Kom plötsligt ihåg det nu och funderar på om jag ska köpa chips till det 🤔
Om det är inte så gott så är det ju ingen skada skedd, chipsen blir nog uppäten ändå... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 048
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp