Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte van vid den hörande kulturen ännu så jag vet inte om detta är normalt.
På en arbetsplats så förstår jag att när jobbmobilen ringer så behöver man avbryta ett samtal för att svara på telefonen. Och eventuellt gå iväg för att lösa ett problem etc.
Men ska man inte gå tillbaka till personen man samtalade med efteråt och fortsätta samtalet som avbröts?
Och om man blir påmind om att man hade ett samtal innan telefonsamtalet, är det ändå okej att gå därifrån utan att fortsätta samtalet? :confused:

Jag kanske inte är van vid telefonsamtal som avbryter mitt i samtal, men jag tyckte att man skulle kunna be om ursäkt (om det är bråttom, fine, det är förståeligt att man inte hinner med ens det) och sedan försöka återuppta samtalet eller åtminstone fråga den andra personen vad de ville säga?
Blev lite förvånad när en kollega kom tillbaka och frågade vad de höll på med innan samtalet, jag svarade med humor att de pratade med mig. De svarade att telefonen ringde och till min överraskning vände bara om och gick igen, utan försök till att återuppta samtalet.

De kände väl att det inte var så viktigt men jag hade knappt hunnit börja så de visste inte vad det handlade riktigt om än. Blev bara så förvånad och började undra om det är normalt uppförande bland hörande att göra så? :confused:
 
Boendestödjaren lämnade återbud pga krasslig. Skönt, då slapp jag göra nåt produktivt idag. Kan ju inte göra nåt utan bs, nejnej. :angel::cautious:
 
Jag är inte van vid den hörande kulturen ännu så jag vet inte om detta är normalt.
På en arbetsplats så förstår jag att när jobbmobilen ringer så behöver man avbryta ett samtal för att svara på telefonen. Och eventuellt gå iväg för att lösa ett problem etc.
Men ska man inte gå tillbaka till personen man samtalade med efteråt och fortsätta samtalet som avbröts?
Och om man blir påmind om att man hade ett samtal innan telefonsamtalet, är det ändå okej att gå därifrån utan att fortsätta samtalet? :confused:

Jag kanske inte är van vid telefonsamtal som avbryter mitt i samtal, men jag tyckte att man skulle kunna be om ursäkt (om det är bråttom, fine, det är förståeligt att man inte hinner med ens det) och sedan försöka återuppta samtalet eller åtminstone fråga den andra personen vad de ville säga?
Blev lite förvånad när en kollega kom tillbaka och frågade vad de höll på med innan samtalet, jag svarade med humor att de pratade med mig. De svarade att telefonen ringde och till min överraskning vände bara om och gick igen, utan försök till att återuppta samtalet.

De kände väl att det inte var så viktigt men jag hade knappt hunnit börja så de visste inte vad det handlade riktigt om än. Blev bara så förvånad och började undra om det är normalt uppförande bland hörande att göra så? :confused:
så är det allt oftast, samtal tar prio och folk blir oartiga i samband med det. tror inte det är personligt.
 
Har köpt 25 m mjuk kabelkanal för att skydda mina usb och ethernetkablar - ja och alla strömförande kablar och vga kablar, i princip kablar. Det första som händer är att en viss brun katt tycker de är jättespännande raskt följt av jättegoda :meh: så jag fick rädda dem från henne. Förhoppningsvis så når hennes små vassa tänder inte genom dubbla lager plast, särskilt som kabelkanalen är en spiral.
 
Har köpt 25 m mjuk kabelkanal för att skydda mina usb och ethernetkablar - ja och alla strömförande kablar och vga kablar, i princip kablar. Det första som händer är att en viss brun katt tycker de är jättespännande raskt följt av jättegoda :meh: så jag fick rädda dem från henne. Förhoppningsvis så når hennes små vassa tänder inte genom dubbla lager plast, särskilt som kabelkanalen är en spiral.
Munkorg?

;)
 
Jag fattar att samtal tar prio just när det ringer, men efter telefonsamtalet? När det är typ lugnt igen? :confused:
Det är ouppfostrat. Man ursäktar sig om det är ett viktigt samtal, är det inte det avslutar man det man har med kollegan och ringer sedan upp den som ringde. Om det är viktigt ursäktar man sig, går åt sidan för att prata med den som ringer och sedan går man tillbaka och återupptar samtalet om det är några lösa trådar och annars så avslutar man det samtalet först och tar telefonsamtalet.
 
Det är ouppfostrat. Man ursäktar sig om det är ett viktigt samtal, är det inte det avslutar man det man har med kollegan och ringer sedan upp den som ringde. Om det är viktigt ursäktar man sig, går åt sidan för att prata med den som ringer och sedan går man tillbaka och återupptar samtalet om det är några lösa trådar och annars så avslutar man det samtalet först och tar telefonsamtalet.
Tänker lite samma sak. Men det är mycket prat om att kunden är prio ett på jobbet så jag är inte förvånad att telefonsamtalen blir alltid prio ett. Jag förstår det t.o.m.
Men att inte återuppta samtalet kände jag var lite konstigt.
 
Jag är väl bortskämd med butiker och affärer i min stad. Där visar folk respekt. Under alla de här månaderna har jag ine behövt bli irriterad mer än några få gånger. Den kvoten fyllde jag på tio minuter i affären igår. :meh:

Har i Oregon har vi ju haft stranga restrictioner sedan Mars, som lattade over sommaren mer har "tightats" igen. Jag ar sa himla tacksam for det. Jag kan ga i nastan alla affarer utan problem. Har vantar man talmodigt tills nagon ar klar vid disken innan man rusar fram och tar det man ska ha. Det ar ett par affarer dar det inte funkar lika smidigt ... men da gar jag pa "senior" tid som de flesta har.
Hade det inte funkat sa bra har hade jag fatt stanna hemma. :down:

Haha jag är definitivt pessimist och tar höjd för alla möjliga saker när jag har tider att passa.
Det kan komma en drake och blockera vägen ... osv ;):D

Jag ar "tidspessimist" (gillar ordet :p) endast for att jag har nagot sorts "mått deficiency" (blir oversattning pa deficiency 'brist'?). Jag kan inte bedomma nagra mattenheter alls. Nar katten satt i tradet och brandkaren fragade hur langt fran vagen tradet stod, "5 eller 10 meter?" svarade jag att jag inte visste, men snarare 10 an 5. Tradet stod 55 meter fran vagen. :cautious:
Precis sa ar jag med alla mattenheter. Jag har ingen aning om hur lang tid som gatt eller hur lang tid nagot tar ... sa jag ar alltid tidig da jag ocksa kan vara ganska OCD och HATAR att inte vara forberedd och veta precis vad som pagar. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 534
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 047
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp